Tips inför flygresa från Arlanda!
Har ni svårt att stå och köa i längre tider, medtag hopvikbar pall som får plats i handbagaget!
Och följ INTE Swedavias råd med att komma senare till flygplatsen, det kan kosta er tusentals kronor! Förra veckan reste min man och jag till Salzburg, planet skulle gå 6.10. Vi var på Arlanda 3 timmar före avgångstid och hann med planet med knapp nöd tack vare att planet var en halvtimme försenat, två av resenärerna missade planet!
Hur kul är det att boka nya biljetter, stå i en ny kö om man lyckas få biljetter, komma senare fram till resmålet och bekosta en ny resa själv? Dessutom går det inga reguljära direktflyg till Salzburg utan man hade fått åka tåg från München eller Wien. - Resan hem från Salzburg fungerade däremot hur bra som helst utan köer! 😡
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-06-13 09:59 av Eda

Fick du ta med stolen på planet?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Vad menas med att det kan kosta tusentals av att komma senare?
#1: Två hopfällbara pallar märke Asaklitt köpta på Clas Ohlson mått hopfällda 55x12x8 cm vikt 852g/styck fick lätt plats i vår avlånga bag vi hade som handbagage.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
#2: Hade vi missat planet gällde inte flygbiljetterna och vi skulle fått betala nya själva (vi kollade med Alpresor där vi bokat resan). Och hade vi inte fått tag på några nya biljetter så hade vi ju missat hela resan inklusive hotellrum och halvpension som vi bokat för en vecka.
Dessutom var vårt slutmål inte Salzburg utan Bad Gastein, så även om vi lyckats få tag på nya biljetter till Wien eller München hade vi måst ta oss vidare med flyg eller tåg till Salzburg och därefter vidare med buss eller tåg till slutmålet och dessutom missat en eller flera dagar av resan.
Man säger på nyheterna nu, att Swedavia borde ersätta dom resenärer som förlorat sina flygningar, iom det kaos som uppstod (uppstår) på Arlanda. Och det är ju inte mer än rätt. Det bör dom absolut göra. Dom har dragit in på personal, så att många hann inte med flyget pga långa köer. Vi kom från Mallorca den 20 maj och såg redan då, dom enormt långa köerna till incheckningen. Vi åkte den 7:e maj och då var allt normalt vid incheckningen. Vi upplevde inga som helst problem då, utan kaoset började några dagar senare.