Resor iFokus

Resor

Etikett: 5-sverige
Läst 907 ggr
Castiel.
0

Vad kan man göra på tågresor?

Hej!

Nästa vecka på Lördag åker jag och min kompis ner till Göteborg för en heldag på Liseberg, samt besöka min bror, hans sambo och deras tvillingar. Tågresan från Enköping till Göteborg är lite över 4 timmar lång och man blir ju lätt uttråkad på tåg. Men eftersom jag åker med en kompis den här gången så vill jag ha förslag på vad vi kan göra på tåget för att få tiden att gå snabbare. 

Vi kommer ha med oss en kortlek, våra telefoner (självklart…) och kanske min surfplatta, jag är inte riktigt säker än. 

Har ni några förslag vad vi kan göra på tåget?

❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

VildaVittra
4

Googla varje ort ni strax ska åka igenom och läs om vad den orten är känd för.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[MikaelaR]
1

Läs en tidning ni nyss köpt - Läs en bok - Gör något kreativt typ skriv dikter eller ha lite ordlekar

Laoghaire
1

I spy

// Johanna och Ester

Carrosh
1

Spel, kortspel, korsord, sudoku, läsa bok, fika (det brukar finnas en cafévagn i tåget, bistron).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Castiel.
0

Känns inte sådär jätte socialt att sitta och läsa när man har sällskap…

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

[MikaelaR]
1

Det är väl inte heller socialt att sitta vid sina telefoner eller surfplatta?

Castiel.
0

Det är lite mer socialt än att läsa en bok, med telefon eller med surfplatta så kan man ändå göra grejor tillsammans, t ex visa grejer och diskutera det. Det kan man inte göra med böcker.

[MikaelaR]
1

Jo det finns flertal böcker man kan diskutera om jag har böcker som är fyllda med skämt, då kan man läsa skämt tillsammans.. Eller varför inte en bok med bilder man kan titta på? det finns också poesiböcker och informationsböcker med massa intressant info det finns massa man kan göra socialt med en bok.

Castiel.
0

Fast min kompis är inte intresserad av böcker såsom jag är… Jag har ingenting emot att ha med en bok på tåget, men hon gillar inte böcker :/

Laoghaire
0

Yatzi

// Johanna och Ester

Oskar
3

4 timmar är ju knappt någon tid alls. Kommer gå fort. Ta med lite käk. Spela lite kort. Sen är ni framme!

Castiel.
1

Vi kom överens om att vi ska köpa massor med godis och titta på film på tåget 😃