Island, Reykjavik
Hej!
Jag skall åka till Island om 1mån.
Är det någon som varit där nyligen?
Vart bokade nu utflykterna isåfall. På plats eller på internet hemifrån och isåfall vilken sida?
Några tips på ställen att besöka?

Oh Island är ett av mina favoritresmål! Jag har skrivit lite om det här:
http://resor.ifokus.se/discussions/4d714748b9cb46223305bdab-tva-magiska-dygn-pa-island
Jag vara bara där två dagar så hann inte se och göra så mycket men det jag såg var otroligt häftigt!
Vi hyrde bil så vi bokade inga utflykter. Bilen bokade vi kanske en månad innan vi åkte. Även hotell bokade vi innan. När det gäller utflykter vet jag inte…jag skulle kolla med några arrangörer och se hur pass fullbokade deras utflykter är. Det vore ju trist att åka dit och sen upptäcka att allt var fullbokat.
Har man gott om tid är det nog en upplevelse att göra en utflykt tvärs över ön.
Oskar

Tack Oskar! Skall kolla in din tråd.
Islandshästar och bada i Blå Lagunen är ett måste så det skall jag boka hemifrån. Just denna tid på året är ingen högsäsong på island så jag tror inte det är någon risk för fullbokade utflykter, vi skall vara där i 2 veckor så vi hoppas hinna med så mycket som möjligt. 
Mvh Annica
Vik på sydkusten är väldigt vackert. Det är vackert överallt. Passa på att rid lite islänning :-). Häftigt att åka dit på vintern då är det säkert häftigare att bada i Blå Lagunen än när jag var där och det var 25 grader varmt ;-).
Har suttit och bläddrat runt lite efter resor idag och hittade här hyfsat billigt boende på Island för en vecka, funderar på att slå till. Faktum är att ju mer jag läser om Island desto mer lockande verkar det.
Hittade även en gammal tråd av Oskar härifrån iFokus med egentagna bilder som är häftiga.
Blir nog en resa nu i vår alltså! Så om någon som varit där har fler tips på vad man kan hitta på där, saker man inte får missa, skriv gärna.

#4, Jag kan varkligen rekommendera att åka dit.
Du kanske är där när alla Puffins kommer då? De hade jag velat se!
En tur till Blå Lagunen är verkligen att rekommendera, jag tänkte först inte åka dit men jag är glad att jag gjorde det! Det var supermysigt och varmt, så finns det hinkar med silica mud som man får ta och använda som ansiktsmask! 
Jag bodde vid gamla hamnen och där var det riktigt fint när vädret var bra.
Jag var även på valskådning men alla valarna höll andan! Hahaha, det är större chans att få se dem på våren/sommaren så prova det om du åker dit! Vi såg delfiner iallafall så det var häftigt.

#4 Erbjudandet från Groupon kan säkert vara bra. Fast jag skulle ju kolla upp så att hotellet verkligen ligger i själva Reykjavik och inte långt utanför. Dessutom kolla upp så att groupons priser verkligen är billiga.
Kan rekommendera detta:
Där får man otroligt mycket för pengarna. Billigt och mitt i city. Annars är boende ganska dyrt på Island.
Oskar
#5: Var tvungen att slå upp Puffin innan jag förstod att det var Lunnefåglar. Gulligt namn på engelska. 
Tack för era tips!!!