Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1986 ggr
[Malin]
0

Vilket flygbolag?

Det finns ju minst sagt en hel del flygbolag där ute, och jag har provat några stycken. Nästa år ska vi till London och tidigare har vi då tagit Ryanair men funderar på SAS eller British Airways, bara för att testa liksom.

British Airways har jag hört mycket bra om, likaså Norwegian, som vi kommer titta lite på längre fram.

>Har ni något favoritbolag? Vad tycker ni om de olika? Något ni aldrig skulle åka med igen t.ex?

AndersE
0

Jag åker gärna med SAS, mycket för att allt fungerar då och för att personalen är proffsig.

Min familj åkte nyligen med Lufthansa på långflygning och det fungerade också helt perfekt.

theresa_87
0

Lufthansa och KLM är mina favoriter. Bra service, god mat och dessutom så finns det bra med utrymme i planet!

Bamse 08
0

SAS är min favorit för de har proffsig personal, snälla osv

Men har bara åkt med SAS i hela mitt liv haha men de är väldigt duktiga.

Har åkt till London med det och är riktigt braGlad

What doesn't kill you makes you stronger.

Sigrun
0

Lufthansa är min favorit, de är proffs, trevliga samt det är väldigt sköna och gott om benutrymme, du behöver altså inte ställa dig upp och gå ut i gången för att person A (som sitter vid fönstret) skall gå på toa.

God mat med!

Fridaybrew
0

london är väldigt kort flygning så då är inte behovet av bekvämlighet och service så stor då man kan "härda" ut  =)

De flesta reguljärflygen har snarlika benutrymmen i turisklass. Reser man "lyxigare" så blir det naturligtvis mer och bättre av allt vilket aldrig är fel.  det är charter och lågprisbolag som trycker in extra stolsrader.

När det kommer till specifika bolag så har jag mest erfarenhet av SAS samt star alliance anknytna bolagen. Det är att alla gör ett bra jobb, så jag rekomenderar SAs eller Star alliance bolag helt enkelt =)

/Fridaybrew

Bamse 08
0

Jag tycker också att SAS är pefekt att åka med i kortflygingar för då behöver man kanske inte så mycker bekvämlighet ;) Själv ska jag åka med SAS till new york fast de är ju inte kända för sitt stora benutryme ;)

Sen skulle vi flyga till London och så blev det ng fel på planet så vi fick sita på planet i 2 timmar utan att lyfta då och då viste vi inte om vi skulle komma iväg för alla andra plan var bokade(sportlov) men sen kom det ett plan från österike som vi fick hoppa på samma SAS skandinavian så det blev inge krångel med nummrena när man skulle sitta  så min slutsats är då att: de försöker alltid att fixa ett nytt plan som man kan åka med :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Fridaybrew
0

Det finns ju platser som kallas typ economy plus, det är stolar som har businesskomfort men som inte allltid är business (typ). Har de få business bokningar så blir det turistklass. De är bekvämare och har aningen mer benutrymme.

Är benutrymme verkligen viktigt så kan man kosta på sig Business/Förstaklass biljetter. fritt val =)

/Fridaybrew

Sigrun
0

Jo men Lufthansa har bra benutrymme för ALLA inte bara business eller sk. economy plus.

RuiXue
0

Jag har flugit långflygning (Stockholm- Chicago) med SAS och det var alldeles ypperligt, har även flugit Köpenhamn-Shanghai med SAS och även då var det bra. Annars har jag flugit långflygning med Lufthansa och KLM (Köpenhamn-Shanghai med båda) och de är väldigt bra båda två. Svårt att säga vilket som är bäst faktiskt. För kortare flygningar så går det med vad som helst, jag brukar ta det som är billigast men som ändå känns som ett tryggt val. Skulle tex. inte gärna flyga med EasyJet eller RyanairFoten i munnen

Jag var i England för bara en månad sedan. Flög Norwegian då, de var helt ok.

Jennie

MonisN
0

Flyger alltid med KLM om det är möjligt. Dom har oftast billigast resor om man inte jämför med lågbudgetflyget. Dessutom har dom bra service. Det känns tryggt att åka med dom.

Ryanair, no way! Har gjort ett antal flygningar med dom till London, men servicen är usel och säkerheten ger jag inte mycket för. Sista gången jag åkte med dom var vi nära att störtlanda.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Nexi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ryanair är såpass mycket billigare till London att det är värt att flyga med dem trots att deras service är tveksam.

MonisN
0

Jag betalar hellre några hundralappar extra för säkerheten.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.