Boende i NY?
är väldans dyrt … har surfat runt på massa hotell o lägenhetssajter men det kostar på om man inte vill bo för taskigt (en kompis var där och det var rassia på hotellet han bodde på, flera ggr under den veckan).
någon som har tips på hur man fixar något sånär prisvärt boende, gärna under 1000kr/pers o natt … gärna mindre.
Jag läste nyligen, men minns inte var, att man kunde hyra privat i New York och få en ganska stor lägenhet till mycket bra priser. Var sjutton kan det ha varit?
Vänliga hälsningar
Niklas

jag har faktiskt varit in på nån sån sajt och det kostar ungefär lika mkt som ett hotell .. fast det var svårt att finna bra sajter för detta.
såg på tv4's reseprogram där de rekommenderade denna sajt, men den förstår jag mej inte på och har mejlat några utan respons.

Jag har också planer på att åka till NY. Tips på billiga o bra biljetter? Jag har ingen aning om bra hotell. Ska bo hos en kompis kompis.

malaysian airlines har nån drive, sist jag kollade för ett par veckor sedan fick man tor för ca 3000kr, det var det billigaste jag fann då.
Det lät väldigt billig tur och retur. Det är ju kanon för er alla som ska åka till New York.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nu är jag hemma igen från NY :) Billigt blev det. Flög med KLM för 2500 tur o retur, bodde gratis hos kompisar alla nätter utom en. Den natten bodde jag på The Grant Hotel, 306 W 94th St, New York, 10025 bokad på www.USAtourist.com
Ligger bra till och är hyfsat rent. Men inget för någon som är kräsen. Hade en soptipp utanför mitt fönster. Från 850 kr / dubbelrum.
#6, Tänk vad mycket ett litet "t" kan göra istället för ett "d" =)
Tom
#6 o 7 - Redigerat?
----
"Denna vecka torsdag på fredag istället för på lördag!"
(Vilken bokstav har blivit fel?) 

ingen som funnit nån supersajt vad gäller just detta … ? =)
har insett att man inte kan bo under 1000kr/natt .. men gärna det bästa man kan få för ~1500?

#10 kollade faktiskt på den igår =)
det var svårt att få nått vettigt under $150 … då det känns lite osäkrare med dessa BnB .. så väljer jag hellre att betala liiite mer för att få bo på ett hotell .. tror jag =)

Några tips som kanske kan ge något:
http://www.chelseahostel.com/ sovsalar
http://www.unionsquareinn.com/res_n.html - ett par av rummen från $99
#8, Det var ett "t" i "Grant Hotel". Hade det varit ett "d" istället hade det varit Grand Hotel. Ett betydligt dyrare alternativ :)
Tom