Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 816 ggr
Pia
0

Trevligaste transportmedlet?

Inte mycket får det att bubbla i magen av glädje som när planet lyfter mot nya resmål. Det är en härlig känsla när planet accelererar och man känner att det till slut lättar från marken!! Så flyga tycker jag mycket om:)

Att åka kortare resor i en cab en solig sommardag, med vinden fladdrande i håret (som man naturligtvis knutit en Audrey Hepburn-liknande sjal kring för att undvika cab-frilla a la Bridget Jones…:), doften av nymogna sädesfält och strålande solsken - en annan form av reseglädje.

Om man försöker bortse från negativ miljöpåverkan, vad tycker ni då är det bästa sättet att resa på?

Stefan
0

Jag tycker det är underbart att åka bil, om någon annan kör :) Är så härligt att bara sitta och låta tankarna svepa iväg och känna dåsigheten ta över i takt med det monotoma ljudet från vägen. Det är dock stor risk för ont i nacken när man suttit och nickat till ett gäng gånger och man rycker upp huvudet när det är på väg att falla ner.

Tåg tycker jag är riktigt bekvämt och mysigt att åka, flyg är mest härligt för spänningen att man ska åka någonstans (ofta lite längre bort). Annars är det inte särskilt bekvämt och dessutom dålig luft och jobbigt ljud.

Faxlin
0

Mc. Helt klart Mc.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom 2 jag gillar bäst är 4WD och kamel. Här kommer dom.

AndersE
0

Bullrar lite, men annars outstanding!

Oskar
0

Om man har gott om tid så är tåg det trevligaste transportsättet tycker jag. Man kan sitta i restaurangvagnen och äta middag samtidigt som man ser hur landskapet och omgivningarna förändras. På något sätt känns det mer "äkta" att resa med tåg än med flyg. Fast det är skillnad på tåg och tåg, det gäller att välja sträcka och tidpunkt för resan väl…

Att åka med små flygplan eller helikopter är annars en härlig upplevelse! Så hade man gott om pengar så kanske en jordenrunt-flygning på låg höjd i ett litet flygplan vore det ultimata. :)

Oskar

Tom
0

Som transportmedel är det kanske inte optimalt men det är i alla fall kul att flyga. Bilden är från igår, precis efter att jag har landat. Det var ganska "kyttigt" i luften men det var skönt att komma upp i luften i alla fall. kolla struten…

Anders, är det du som spakar?

Tom

(Kyttigt betyder ungefär att det är byiga vindar så att planet hoppar runt…)

Oskar
0

#6 Halt på landningsbanan? Kör ni dubbat? Ha.

Oskar

AndersE
0

Tom, bilden har jag lånat från LAS, och det är inte jag som flyger där. Jag har ett antal timmar i Safir, men det är ett tag sedan nu. Certet gick ut för en kort tid sedan, och jag rådbråkar med mig själv om det ska bli en nystart eller ej.

Jag har faktiskt använt Safiren som transportmedel till semester ett par gånger. Till rätt ställe är det snabbt, billigt och effektivt. Största nackdelen är väl att man är så väderberoende.

Denna kommentar har tagits bort.
Therese-jhfd
0

Skall man längre turer inom sverige så är bil det ultimata tycker jag, älskar att köra bil när man verkligen skall någonstans. Att ta bilen för att köra till affären och köpa två liter mjölk är mindre kul.

På sommaren åker jag helst MC. Men att ta ut båten på en runda är inte fel det heller. Flört

Pia
0

Men så häftigt med flygcertifikat!! En av de saker jag haft på en önskelista, men väldigt mycket annat kommer emellan….när man bli pensionär kanske…:)

Ja tåg borde man förmodligen åka mer, Orientexpressen låter trevligt…

Oskar
0

Ja Orientexpressen vill man åka…

Oskar

Pia
0

Åh så fantastiskt trevligt *suck*….

Niklas
0

Jag älskar att köra bil. Det är aktivt resande. Flyg, buss och liknande tycker jag är tråkigt. Bil är roligt resande. Jag blir glad så fort jag sätter mig i bilen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Kråkis
0

Jag gillar att åka buss, på natten, låångt. Mörkt ska det vara och så ska man luta huvudet mot någons axel och nästan sova.

Staffan
0

Jag håller med dig Oskar, det kan verkligen vara som balsam för själen att åka tåg. Vet inte varför det är så skönt.

// staffan

Mandysan
0

Jag tycker bäst om att flyga… Men det är oxå kul att rida! men det går inte direkt att rida så långt…

Emma
0

Tåg tycker jag om.

Tunnelbanor kan också vara rätt spännande. Men det var trevligt det skulle vara? Tåg blir det då.

Oskar
0

#16 Jag tror jag gillar tåg för att det är ett av de få transportsätten som är, i allafall oftast, totalt avstressat. Man sitter i sin hytt spelar lite kort medans landskapet susar förbi…bra sätt att resa på…

Oskar

Pelle
0

jag skulle helst åka vattenrutschkana överallt, fan vad kul det skulle vara. Rätt uppiggande om man säger så.