Onödigt i min packning?
Som uppföljning till "oumbärliga i min packning" startar jag istället "onödigt i min packning". Själv har jag t ex åkt ett varv runt klotet med ett ouppackat myggnät, en onödig men dock lätt börda att bära. Vad har följt med dig utan att nyttjas under resan? Kläder så klart, men vad mer? En julgransfot, en iskross, en kevlarväst.. ja, vad vet jag? Ju tyngre, otympligare, ju svårare att få genom tullen, desto "bättre"!

Alldeles för mkt kläder alldeles för ofta skulle jag vilja påstå… Och hårtorken är ju ganska onödig för det mesta.
En bit kvar till kevlarvästen har jag dock…:)

Haha, viliken rolig tråd :) Undrar hur många holländare och tyskar som borde svara cowboyhatt på den frågan!!
Jag har också släpat runt ett myggnät. Ett par sandaler man får skavsår av är också på mitt samvete.
Annars är jag frestad att säga Viktor. Han är ganska stor och otymplig. Dessutom fastnade han i kinesiska tullen. Men ok, onödig var han kanske inte :)

Ja vikingahjälmen är kanske lite tung ibland, men väldigt användbar…:)
Men om sandalerna är snygga, så kan man ha dem för aftonbruk och bara skrida fram och sitta snyggt i dem, då kan de inte kallas onödiga tycker jag….
Fast en Viktor som fastnar i tullen, nja det är nog gränsfall:)

#3 Men det var jättefula sandaler som jag trodde skulle vara sköna. Tunga var dom också.

För mycket kläder har man ju ofta. Och då framförallt "finkläder", dvs den där finskjortan som man tar med för att man kanske någon gång på resan eventuellt måste vara uppklädd. Eller de där extra skorna som man kanske kan behöva om man ska på fin middag. Men självklart går man aldrig på en fin middag när man är ute och reser…man går ju klädd i samma munktröja och jeans hela tiden… Däremot kan man aldrig ha med sig för mycket underkläder!
Oskar
sällan…;)
ja plattång hårtork och locktång på en o samma resa kanske är lite att ta i, det för jag inte igen=)
Jag brukar lägga ut allt jag tänker ta med på min säng, sen plockar jag bort hälften, ändå har man alltid med sig för mycket….till onödigheterna hör finskor, man använder ändå bara sandaler eller gympadojor…..barfota till klänning går också bra!
Har hittills inte haft med en enda sak som jag inte använt. Men har iofs haft en konversation som gått så här:
"-Hmm…sista dagen och jag har inte använt det här fina linnet…
-Det är rätt kallt idag.
-Äsch, det struntar jag i. Jag SKA ha linnet för annars tog jag med det i onödan."
Tvärtemot så tog en kompis på sig tjockaste tröjan på varmaste dagen för att hon skulle få bättre plats för inköp i väskan…hehe :-)

Släpade på 50 meter rep, klätterskor, sele, karbiner ja hela jäkla klätterutrustningen. Mitt resmål var trakterna kring Cognac, tanken gick "jag ska ju vara borta lite drygt två månader, någon gång kommer jag ju att klättra". Jag tänkte inte riktigt på att förutsättningarna för klättring inte var så bra, rättare sagt obefintliga där jag bodde och levde.

åkte till indien med ett onödigt myggnät och helt utan extra kläder önskar dock i efterhand att jag haft med mig mer trosor för de indiska trosorna jag hittade var inte helt bekväma.. nästa gång blir tvärtom :P