Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 765 ggr
basswood
0

Singapore... sen?

Jag och en vän åker på fredag till Singapore och har en biljett tillbaka två och en halv vecka senare men vi har inga planer när vi kommer dit :)

Våra funderingar är att stanna i staden någon dag och sedan åka ut på äventyr i malaysiska ö-världen. Det är t.ex. enkelt att ta sig till Tioman som ligger på östkusten.

Någon som har tips? :)

Oskar
0

Härligt! Gissar att ni inte kommer att frysa där nu…

Har hört att det ska vara rätt schysst att ta tåget norrut från Singapore. Istället för buss eller flyg.

Sedan ligger ju inte Singapore så långt från Borneo. Kanske en veckas guidad trekking där? Fast ni kanske ska slappa på stranden med en paraplydrink i handen? :)

Oskar

Kråkis
0

Åk till Borneo! Det är itne så dyrt att flyga och om man gillar natur och djur är det helt säkert att ni får en fantastiskt upplevelse. Det är inte alls svårt att få syn på coola apor i träden under en trekkingtur eller varför inte vakna och se en näshornsfågel utanför fönstret?

Karin

basswood
0

Borneo verkar klart spännande. Har hört att grottorn strax söder om Brunei t.ex. ska vara magiska.

Jaja, vi får se vad det blir, jag gillar att resa oplanerat hursomhelst :)

Oskar
0

#3 Går direktflyg från Singapore till Borneo. :)

Oskar

D110
0

Singapore är trevligt men den är en fruktan svärt stort och modernt och rent.  Åker du  med singapore air line jag själv har åkt med detta bolag ett par gånger måste säga att de bästa flygbolag jag har åkt med helt nya jumbo jet, fri sprit o öl och service som är helt otroligt.

Oskar
0

Är du hemma igen? Lyckad resa??!

mvh
Oskar