Köpa på resor
Vad köper du med dig hem när du reser?
Stolt ägare till tre La permer
Kryddor och bläclfiskkonserver brukar det bli

Jag brukar köpa matvaror och smått till köket
Någon liten souvenir på sin höjd.
Gin, vodka och whisky

Brukas sällan köpa med mig några stora saker…men som minnen å souvenirer brukar jag köpa t-shirts, muggar och sen något litet typ snidat landstypiskt djur (som blir ett litet globalt zoo på fönsterbrädan).
Kan även vara kul att köpa med sig av lokal mat, tex kex, godis å annat som man får ta med sig hem.
Oskar
Kom på att jag ju brukar köpa magneter som har med besökta platsen att göra. Samlar dom på kylskåpet.
Mer än vad man borde :)
Jag brukar köpa skor i Spanien. Jag har strl 35 och det är svårt att hitta här hemma, men i Spanien är det inga problem.

Oj du har små fötter
#8: Thailand hade varit paradiset om man har små fötter. Jag har storlek 38 och hade svårt att hitta. Men så mycket snygga skor det fanns!
#9: Skoaffärerna här i Sverige har mestadels skor från storlek 37. Dom brukar säga åt mej att gå till barnavd. Men där finns inte dom modeller jag vill ha. 😁
Köper kanske någon liten souvenir annars är det mest stenar och snäckor jag plockat.
Jag har mängder hemma.
En gång snorklade jag från en båt till en liten ö i Grekland. Plockade jättemånga ganska stora stenar som jag stoppade i bikinin. Höll på att drunkna när jag skulle simma till båten 😃
/Maria