Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 585 ggr
Eda
2019-07-20 08:24

Sysselsättningstips under långa resor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom min man och jag gillar att resa men inte att flyga så gör vi långa buss-, tåg- och båtresor. Nästa månad blir det Skottland runt. För att resorna inte skall bli långtråkiga under transportsträckorna fördriver jag tiden med handarbete, korsord, lyssna på böcker i en liten urgammal MP3-spelare (tre – fyra böcker får plats) eller lyssna på sommarpratarna inspelade i mobilen.

Har ni några andra sysselsättningstips?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Åsa S
2019-07-21 20:34
#1

Kortspel, resemonopol, pocketböcker, korsord brukar vi ha med oss

Effie
2019-08-04 14:25
#2

Skriva dagbok/reflektera skulle nog jag göra i ett sådant läge (förutom det övriga). Fundera på en reseblogg kanske (när man har internet igen). Plugga på om resmålet, kanske (Skottland är fint. Jag åkte runt för några år sedan. Pitlochry, med det minsta whiskydestilleriet, och heather gems. Loch Ness. Falkirk wheel. Men det har du säkert kollat upp redan, om du tänkt dig i närheten).


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Eda
2019-08-04 17:02
#3

Av min dotter fick jag en bokmall för länge sedan där jag uppmanades att skriva mina memoarer. Det är något jag faktiskt funderat på, kanske det blir av nu. 

Beträffande Skottland har vi varit där ett par gånger tidigare, detta år blir det med Military Tattoo. Det var roligt att du nämnde Falkirk wheel, i den åkte vi upp år 2007 med kanalbåten som syns på bilden. Den 14 meter långa båten som vi hyrde körde min man. Båten var jättemysig med kök och sovrum och den var t.o.m. försedd med sittbadkar som hade lejonfötter.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

sp0ngeb0b
2019-08-14 23:40
#4

Jag har egentligen inte åkt på så många långresor som inte varit flyg sedan jag var barn, men i vintras åkte jag på tågresa som var nästan ett dygn per håll. Då laddade jag upp med sudokuhäfte, bok, tidning, musik, poddar, tv-serier och ät- och drickbara saker. Nötfritt självklart av hänsyn till allergiker på tåget. Det var vad jag sysselsatte mig med 😂 Kan ibland bli åksjuk speciellt om jag ätit dåligt så då är det skönt med musik eller poddar så att man bara kan luta sig tillbaka och blunda. Annars gillar jag att läsa tidningar.

MonicaLagerquist
2019-10-28 07:49
#5

Jag lyssnar på böcker och spelar game boy under våra flygresor.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: