Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 472 ggr
akvarium123
2019-06-30 18:30

Pass

Hej!

Nu ska jag snart iväg på resa och jag är ju lite flygrädd så det är väl inte så att jag njuter av att åka dit😉 Men när jag väl är framme så kommer jag njuta! Jag har däremot en annan reserelaterad rädsla och det är att slarva bort det här lilla viktiga passet. Så nu undrar jag lite spontant var ni lägger erat pass. Säg att ni åker till Grekland. Var skulle ni lagt passet under tiden ni var iväg och badade i havet eller dylikt? Känns dumt att ta med passet till stranden nämligen… Och hotellrummet vet jag inte. Rekommenderar ni att lägga det i hotellrummet. Anta att det inte finns något värdeskåpsfack🙂

Annons:
Lillyrod
2019-06-30 18:35
#1

På de flesta orter finns det fack eller skåp där man kan lägga sådant som man är rädd om.  Man kan lämna det i receptionen eller som vi på ett ställe lägga det i kylskåpet. Istället för frysfack var det ett låsbart fack för saker man ville lägga där. 

Jag har aldrig varit någonstans där det inte funnits plats för värdesaker.

Oskar
2019-06-30 19:05
#2

När man reser inom EU är det ju alltid bra att ta med sitt nationella id-kort också som reserv, om man har ett sådant. Dessa ska funka som id-handling inom EU. Det ska vara det som kallas för Nationellt id-kort…körkort och vanliga id-kort tror jag inte fungerar.

Oskar

Niklas
2019-06-30 20:03
#3

#2: Så är det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

akvarium123
2019-06-30 20:06
#4

#1 Det står nämligen inget om kassafack eller dylikt att det ska finnas. 

#2 Då kan jag helt enkelt utesluta Nationellt ID-kort ifall vi reser utanför EU som vi i detta fallet ska göra🙂

Iallafall så undrar jag skulle ni vågat lämna erat pass på hotellrummet och då att det inte förvaras i ett kassafack eller dylikt?

Niklas
2019-07-01 08:23
#5

Jag hade inte vågat lämna pass på hotellrummet utan kassaskåp. Man brukar kunna lämna dem i hotellets kassaskåp. Grekland var kanske bara ett exempel, men det tillhör EU.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Oskar
2019-07-01 09:40
#6

Jag brukar lämna passet på hotellrummet. Men ser oftast till att gömma det lite bättre än mina pengar och andra värdesaker…så nöjer sig tjuvarna förhoppningsvis med det lätta bytet. Fast jag har rest mycket och aldrig blivit bestulen på något så vitt jag kan minnas.

Oskar

Annons:
Åsa S
2019-07-04 13:01
#7

Jag brukar ofta ha med mig det, på hotellrummet brukar jag ha kopior av passet ifall det skulle behövas ifall jag blir bestulen.  Det är bra kunna identifiera sig ifall det behövs. Ofta behöver man ju inte det men ibland behöver man det, jag får säga till rätt många turister på mitt jobb -tyvärr jag kan inte sälja till dig jag behöver se giltig identifikation när de viftar med studentkort, amerikanska körkort, bilder på pass i mobilen etc. Min man och jag brukar inte bada samtidigt så vi lämnar aldrig några värdesaker obevakade. På hotellrummet gömmer jag saker ibland gömmer jag så bra att jag inte hittar dem själv förra resan hittade jag en 50Eurosedel   i resväskan som var kvar sedan en tidigare resa jag hade stoppat in den rätt väl i en springa i väskan men hittade den när jag skulle gömma nya saker.

Taggeman
2019-07-12 21:54
#8

Bra med kopia på passet sen har jag  bild på den  på mitt mejl som man kan ta fram om oturen är framme.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: