9. Övrigt

Påminnelse , europeiska sjukförsäkringskortet

2019-05-19 09:27 #0 av: Eda

Påminnelse! Glöm inte det europeiska sjukförsäkringskortet om ni skall ut och resa i sommar, det kan spara mycket pengar.  

Själv fastnade jag häromveckan med resväskan på en uppstående plåtkant på Rödby järnvägsstation på vägen till Österrike varvid såväl jag som väska stöp till marken, jag med huvudet först. Det resulterade i att mitt näsben både är brutet och sprucket och jag fick uppsöka tre sjukhus i Österrike med bl.a. röntgen. Det kostade ingenting, jag fick t.o.m. gratis antibiotika.
Väl hemkommen har nu mitt ansikte börjat återfått sitt forna utseende även om jag fortfarande har lite besvärligt med att andas.

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2019-05-19 09:45 #1 av: MonicaLagerquist

Hade faktiskt glömt av det men kom på det i mitten på förra veckan så nu har jag beställt till både mig och min man.Hoppas att det hinner komma innan vi reser.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-19 10:41 #2 av: _Fisken

Är det det EU-blå kreditkortsstora  plastkortet du menar?

Anmäl
2019-05-19 11:50 #3 av: Eda

Ja, det är det blå kortet. Glöm inte att kolla datumet, för de måste allteftersom förnyas! (I överkanten på kortet står det Europeiska sjukförsäkringskortet).

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2019-09-19 14:34 #4 av: Bjallstal

Kanon, kan vara bra att påminna om att även barn behöver egna kort.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.