Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 477 ggr
Eda
2019-05-19 09:27

Påminnelse , europeiska sjukförsäkringskortet

Påminnelse! Glöm inte det europeiska sjukförsäkringskortet om ni skall ut och resa i sommar, det kan spara mycket pengar.  

Själv fastnade jag häromveckan med resväskan på en uppstående plåtkant på Rödby järnvägsstation på vägen till Österrike varvid såväl jag som väska stöp till marken, jag med huvudet först. Det resulterade i att mitt näsben både är brutet och sprucket och jag fick uppsöka tre sjukhus i Österrike med bl.a. röntgen. Det kostade ingenting, jag fick t.o.m. gratis antibiotika.
Väl hemkommen har nu mitt ansikte börjat återfått sitt forna utseende även om jag fortfarande har lite besvärligt med att andas.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-05-19 09:45
#1

Hade faktiskt glömt av det men kom på det i mitten på förra veckan så nu har jag beställt till både mig och min man.Hoppas att det hinner komma innan vi reser.

Stolt ägare till fem La permer

_Fisken
2019-05-19 10:41
#2

Är det det EU-blå kreditkortsstora  plastkortet du menar?

Eda
2019-05-19 11:50
#3

Ja, det är det blå kortet. Glöm inte att kolla datumet, för de måste allteftersom förnyas! (I överkanten på kortet står det Europeiska sjukförsäkringskortet).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Bjallstal
2019-09-19 14:34
#4

Kanon, kan vara bra att påminna om att även barn behöver egna kort.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: