Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1023 ggr
MonicaLagerquist
2019-05-08 18:42

Vart resa i oktober

För att kortfattat beskriva vad jag söker.

Två vuxna utan barn.

En resa inte allt för långt bort .Flyg 3-5 timmar från Arlanda.

Tid en vecka i slutet av oktober.

Vi vill äta gott.Gärna fisk.

Kunna gå på trevliga promenader, Vi går 1-2 mil om dagen hemmavid,

Inga stora hotellområden. Vi bor gärna enkelt men vill ha frukostbuffe.

Inga fantasi summor.

Vi har varit på Madeira två gånger så det går bort.

Hellre hav än pool.

Spanien?
Grekland?

Albanien?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Åsa S
2019-05-08 20:49
#1

Grekland kan vara lite kyligt i oktober vi var på kreta i slutet av september förra året och det var inte jättevarmt mera runt 20-25 och lite kyliga vindar så man behövde ofta en liten kofta åtminstone + vi råkade ut för oväder med under de 2 veckorna, min man tyckte det ar för kallt. Cypern och Malta är hyfsat varmt i oktober, Malta kanske mest säkert för värme i slutet på oktober. Oktober ska vara bästa månaden där jag har varit där i september och temperaturer på runt +35 och mycket hög luftfuktighet var jättejobbigt men oktober ska vara lite mer lagom

MonicaLagerquist
2019-05-09 07:48
#2

Då ska jag kika lite på Malta.

Stolt ägare till fem La permer

Oskar
2019-05-09 18:44
#3

Ett tips kan vara att se vart researrangörernas vandringsresor går i oktober. Du kan tex söka vandringsresor i oktober här:

https://www.temaresor.se/

Till exempel åker dom till Kreta och Kroatien.

Oskar

MonicaLagerquist
2019-05-09 18:46
#4

#3 Tack

Stolt ägare till fem La permer

CasaRamon
2019-05-12 12:02
#5

Vår resa till hösten, går till Mallorca, i slutet av september. Visserligen har priserna ökat på senare tid, eftersom dom har turistskatt. På vårt hotell kostar turistskatten 3.30 euro/pers/dag.

Där finns det mesta man önskar av en solsemester. Vi föredrar Can Pastilla,  då det är  lugnt där och inte en massa festande ungdomar. Man kan promenera långt utan en massa backar. Dessutom kort flygresa, 3 tim och 40 min.

Sindri
2019-06-12 23:47
#6

Jag är alltid i södra Spanien i slutet av oktober och det kan vara både himmel och helvete. I höstas var svenskar på höstlov inte glada kan jag säga, men andra år kan det vara jätteskönt med milda kvällar så vill man vara garanterad sol och värme är det inte bästa alternativet.
Överhuvudtaget verkar det svårt nuförtiden att vara säker på något när det gäller väder. Även där nere var våren väldigt kall och blåsig i år.
Så åk till något ställe där det finns saker att göra OM det skulle bli dåligt väder. Och ta med något varmt/vindtätt. Om solen skiner och det är blåsigt kan det bli väldigt kallt kring Medelhavet beroende var vinden kommer ifrån.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-06-13 14:44
#7

Vi funderar fortfarande.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: