Annons:
Etikett5-sverige
Läst 810 ggr
Lona
2019-04-12 13:57

Blekinge med omnejd?

I sommar tänker vi oss en liten tripp till Blekingetrakten. Vi planerar att hyra en liten stuga på någon camping (tips?) och göra dagsutflykter därifrån. "Vi" är två vuxna + två hundar så det behöver inte vara barn- och familjevänligt, snarare tvärtom. Vad finns det att kika på i och omkring Blekinge? Jag gillar naturupplevelser, mamma är nog lite mer "flanör". Öland har vi sett, Skåne är inte intressant men möjligen Småland. Vi utgår från Göteborg.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Jimmy.L]
2019-04-12 14:24
#1

Karlskrona, marinmuseum var jag på det var intressant. Tar ni vägfärjan till Aspö så finns det mycket se där med. Vi besökte militärmuseum på ön men det finns så mycket annat med att se där så som kastellet.

https://www.kastellet.net/

https://www.marinmuseum.se/utstallningar/ubatshallen

Lona
2019-04-12 22:53
#2

#1, Tack för tips!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Niklas
2019-04-15 14:48
#3

#0: I Småland finns bland annat glasbruk och Ikea.

» Welcome to Småland | Visit Småland

Några barn- och familjefientliga ställen känner jag däremot inte till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lona
2019-04-15 15:16
#4

#3, Glasbruken är en självklarhet, däremot har vi faktiskt inte varit på Ikea i Älmhult. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

line84
2019-04-18 22:08
#5

Ikea-museum i Älmhult kanske vore nåt? Glasbruket i Kosta. Finns en del älgsafari därikring om det skulle intressera. Bilkyrkogård i Ryd. Börjes i Tingsryd.

Blekinge har jag inte koll på mer än att Karlshamn är fint :-)

Caeli
2019-04-19 09:52
#6

Huseby bruk utanför Växjö tycker jag är intressant. Guidade historiska visningar av huvudbyggnaden, utställningar, god mat, vackra blommor och fin natur. www.husebybruk.se

Annons:
monstermash
2019-04-20 21:49
#7

Jag håller med #1, Karlskrona är värt ett besök! :)

Upp till toppen
Annons: