Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 672 ggr
Moalinn
3/6/19, 9:47 PM

Boka flyg till Zurich

Gör ett litet försök trotts låg aktivitet. Jag ska, eller har iallafall planerat, att flyga ner till Schweiz i slutet på april. Är supertaggad, ska bli så kul! Enda problemet är att jag inte kan betala flygbiljetterna på Swiss.com, då de inte accepterar mitt kort (min gissning är att de vill ha mastercard kreditkort, men att jag då har vanligt bankkort?). Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, för jag tror inte jag känner någon som har visa debit eller något annat kreditkort och jag vill helst åka med Swiss som ändå är direktflyg.

Kollar man på sidor som till exempel flygresor så skickar ju de en vidare till en annan sida (aobtravel) där man kan boka, är detta lika säkert som att boka via flygbolaget direkt tro? Någon som sitter på lite erfarenhet att dela med sig av? 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Vixxen
3/6/19, 9:51 PM
#1

Har köpt från Swiss och hade inga problem vad jag minns.

Moalinn
3/6/19, 10:09 PM
#2

#1 Då kanske du har ett kreditkort? Såg nu att det faktiskt står debit på mitt kort, och de tar endast mastercard credit så det var inte konstigt att det inte funka. Tycker däremot det är konstigt att de inte tar fler bankkort än visa.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Vixxen
3/6/19, 10:18 PM
#3

Kan ha varit Mastercard jag använde då. Men vad har du för kort?

perk
3/7/19, 9:15 AM
#4

Jag tror inte det är någon fara, utan det går att lita på när ”Flygresor” länkar till andra sidor. Har beställt flyg till Thailand några gånger och det har aldrig varit något problem. Minns dock inte om det har varit ”aobtravel”, men vet att det har varit några andra okända namn för mig bland annat något i Norge. Senaste resan som var i fjol, var det ”Sembo” som hade billigaste biljetter.

De skriver ju rekommenderad bakom en del bolag i sökningen också om det nu är bättre vet man ju inte🙂

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Oskar
3/7/19, 6:36 PM
#5

Lustigt, hade exakt samma problem bara för någon dag sedan när jag skulle boka flyg till Zurich.  Jag hade ett Mastercard utan kredit och det funkade inte. Jag gjorde istället så att jag bokade flyget via en annan sajt, i det här fallet på SAS hemsida då även dom sålde biljetter till Swiss flyg. Blev bara några tior dyrare.

Oskar

Moalinn
3/7/19, 7:35 PM
#6

#4 Nej, det borde ju funka. Blir nojig bara när det gäller att boka platser på planet osv, har visseligen inte kollat närmare om det går att göra även där. #5 Haha se där ja, lite lustigt allt! Kollade på sas hemsida, men kan inte se att de säljer några biljetter till Swiss flyg. Verkar som att far har något kort som kan funka, annars får jag testa det flygresor länkar till helt enkelt. Detta fick mig ju dock att fundera på om mastercard debit inte funkar alls i Schweiz? Fast det borde det väl göra, eller?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Oskar
3/8/19, 8:54 PM
#7

Nja alltså på Sas hemsida står det inte så tydligt att flygen är med Swiss. Men Sas samarbetar med Swiss.

Upp till toppen
Annons: