Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1062 ggr
Hejhej123456
7/20/18, 10:01 AM

Postafen mot åksjuka

Hejsan! Jag ska åka till Spanien nästa vecka och brukar alltid bli så otroligt illamående på flyget. Jag har aldrig tagit åksjuketabletter innan har bara använt sånna armband men tycker inte dom hjälper så mycket så jag köpte Postafen då det var den enda jag hittade mot åksjuka. Någon som provat den? Jag läste att det är många som blir väldigt trött utav den? Blir man helt borta? Vill ju orka göra grejer när jag kommer fram..

 Står också att man ska ta den 1h innan flyget men jag funderade över att ta den innan vi åker till flygplatsen då jag blir ganska nervös och illamående redan i bilen eftersom jag vet att jag ska flyga. Kommer det då hålla hela resan på 3h till Spanien eller borde jag vänta tills 1 timma innan flyget går? Får man ta med sig tabletterna in på flyget?  Vet att det var väldigt många frågor men jätte tacksam för svar!

Annons:
[rumelle]
7/20/18, 10:06 AM
#1

Min man brukar ta Postafen mot åksjuka när han flyger. Han blir inte trött alls av den, men sånt är ju individuellt. Eftersom det är ett receptfritt läkemedel tror jag inte det är någon risk att man blir helt bort av den, lite dåsig i värsta fall. Inga problem har det varit att ha dem med på flyget.

Anne.K
7/20/18, 10:16 AM
#2

Nu har jag aldrig flygit, men använder postafen rätt ofta mot åksjuka då jag har mycket problem med just åksjuka.  Effekten av tabletten håller i 12 timmar. Så du kan ta dom i god tid före avresa så att du hinner få dom att börja verka (vilket kan ta runt 1-2 timmar innan man får full effekt). 

Angående trötthet så blir iaf jag inte så påverkad på det viset av dom. Lite trött kan man känna sig, men inte såpass att man inte orkar hitta på saker. Iaf. har aldrig jag blivit så trött.  Jag brukar orka ha kul och göra saker, bara att man kan just under resans gång känna sig lite dåsig . Men är man uppe och rör på sig, hittar på saker så släpper tröttheten väldigt lätt på mig.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Lona
7/20/18, 10:37 AM
#3

Min kompis blir helt däckad men hon är väldigt känslig för de flesta läkemedel. Du skulle faktiskt kunna testa innan du åker men det är ju lite knappt om tid. Jag behöver förmodligen inte påpeka detta, men drick inte alkohol i samband med att du tar Postafen. Det är tillåtet att ta med medicinen på planet/resan men förvara den helst i originalförpackningen. Om du köper motsvarande (eller annan) medicin i Spanien så var noga med att kolla att den inte är narkotikaklassad i Sverige - annars löper du risk att åka på narkotikasmuggling om du tar med den hem. (Jag köpte vad jag trodde var helt vanliga värktabletter med paracetamol receptfritt över disk på ett apotek i London, det var först när jag kom hem som jag kollade vad medicinen innehöll FÖRUTOM paracetamol och ooops, det klassades som narkotika här. Fast de var jäkligt bra! ;-P )


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Novachan
7/20/18, 10:54 AM
#4

Jag blir typ aldrig åksjuk, om jag inte åker baklänges i tåg eller läser. Tog en Postafen efter jag hade stigit av tåget som jag blev åksjuk på och det hjälpte då med. Blev inte mer trött av den, men kan bli trött av resor i sig.

Hejhej123456
7/20/18, 2:08 PM
#5

Tack så jätte mycket för era svar! Får helt enkelt se hur jag reagerar på tabletterna och hoppas på det bästa! Hade varit väldigt skönt att kunna flyga utan att konstant vara illamående!

Upp till toppen
Annons: