Annons:
Etikett8-utrustning-prylar
Läst 1032 ggr
vi_jja
5/20/18, 12:14 PM

Mun mask?

Hej! Jag ska denna vecka åka flyg med min klass kl 3 på natten, jag är väldigt osäker på flygplatser eftersom det är mycket folk, så jag tänkte använda en mun mask, ett plagg från Asien typ. Det är liksom typ tyg som täcker munnen och näsan. Men jag kom på att folk kan tro att jag är typ terrorist eller liknande då, så skulle det vara ett problem om jag har på mig en sådan? Jag kan ju kanske se lite mystisk ut..

Annons:
MonicaLagerquist
5/20/18, 12:16 PM
#1

Min första reaktion när jag ser någon med mun-mask är att antingen är personen sjuk eller infektionskänslig.

Stolt ägare till fem La permer

vi_jja
5/20/18, 12:28 PM
#2

#1 Även fast masken är svart? :(

MonicaLagerquist
5/20/18, 12:33 PM
#3

Japp.Den jag såg på en tjej u i Uppsala igår var svart eller möjligen mörkt brun.

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
5/20/18, 12:54 PM
#4

Jag skulle tänka samma. Men jag skulle nog fundera på att inte ha det på en flygplats ändå. Visst kanske man ser "snygg" ut. Men det kan ju skapa oro hos vissa och det känns ju onödigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vi_jja
5/20/18, 1:40 PM
#5

#4 Det är ju sant, men tror du jag skulle kunna ha den på flyget? Tänkte kanske sova och masken skulle ju kunna gömma mitt inte så snygga ansikte haha

Aleya
5/20/18, 1:58 PM
#6

#5 jag kan inte säga vad du ska göra men jag skulle skippa masken på flyget också, tror nästan det är en ännu sämre idé att sätta på sig mask då. Tror verkligen inte att någon bryr sig om hur du ser ut då du sover. För dom sover själva. Du kan annars göra som jag gör då jag inte vill ha ljus i ögonen och flyger. Ha huvtröja och sätt huvan över ögonen. Verkar nog mindre "suspekt" om jag säger så

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
vi_jja
5/20/18, 2:43 PM
#7

#6 okej, tack!

Honestyisdead
6/3/18, 7:32 AM
#8

Skulle jag se en person med munskydd utanför asien skulle jag misstänka att personen smittar och Hålla stort avstånd. I danmark tror jag du hade fått böter eftersom sådana skydd täcker stor del av ansiktet och nya lagen förbjuder det.

På flyget känns det mer ok. Det är så torr luft där och ett munskydd blir ju fuktig när man andas och kan göra det behagligare. Eller så kan man kanske tänka att personen har bacillskräck.

Dessutom är folk upptagna med sitt på flyg så få lär se det om du har skydd. Hade man haft skydd pga sjukdom hade man förmodligen inte fått flyga utan läkarunddrsökning.

Det är dock inget klädesplagg. Det är skydd som används där luften är förorenad av avgaser och annat och som skydd mot baciller när man är på ställen med mycket folk som trängs och för att själv smitta mindre om man är sjuk.

Undrar varför du har ett sådant skydd? Tycker du det är snyggt? 

Jag tycker det är fult och gillar inte alls att inte kunna se personen under.

vi_jja
6/27/18, 1:27 AM
#9

#8 snyggt? Tycker jag inte direkt. Men snyggare än mitt bara ansikte.

MonicaLagerquist
6/27/18, 8:00 AM
#10

#9 Det har jag svårt att tro.

Stolt ägare till fem La permer

vi_jja
6/27/18, 8:20 AM
#11

10# Har massa sår på kinderna från dermatillomani, så eftersom den täcker dom så är det faktiskt snyggare, (enligt mig i alla fall)

Lona
6/27/18, 8:29 AM
#12

Du blir sannolikt betydligt mer uttittad (om du har svårt för det, snarare än bacillskräck?) Med ett munskydd än utan. Tipset med en munkjacka el dyl med huva drar mindre blickar till sig. Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men jag kan tänka mig att du förstorar upp saken. Jag kan vara groteskt ful vissa dagar och tycka att alla stirrar på mig, trots att jag egentligen kan inse att jag inte ser ut som ett monster utan snarare rätt normal. Hjärnan kan fatta det, men känslorna kan jag inte styra. Lycka till på resan och ha en härlig semester!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: