Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 704 ggr
Eda
4/15/18, 6:30 PM

Tag med mat på tågresor genom Europa!

Min man och jag är nu på en tågresa genom Europa, vi har nu kommit till Venedig. Första dagen reste vi från Stockholm till Berlin. I förväg hade vi kollat upp att det skulle finnas restaurangvagn mellan Hamburg och Berlin, vagnen hittade vi de hade dock ingen mat! Allt var slut, det ända de kunde erbjuda var dryck och sötsaker, det blev en väldigt konstig middag med vin och Bounty! Samma sak har hänt oss på en annan Europaresa tidigare så vi borde vara luttrade, ett som är säkert är att på nästa resa skall vi ha med oss reservproviant!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Oskar
4/16/18, 2:35 PM
#1

Att resa med tåg genom Europa låter härligt!

Eda
4/16/18, 8:38 PM
#2

Det är mycket trevligt att göra långresor i Europa, men det är dessvärre väldigt dyrt att åka tåg och man får vara beredd på oförutsedda händelser som att tåg plötsligt tas ur bruk. Ett gott råd är att ta extra lång tid för tågbyte och att köpa interrailkort, så att man kan byta till annan resdag om så behövs.
Vid ett tillfälle när vi skulle resa från Florens till Stockholm och blivit rekommenderade att köpa direktbiljett eftersom det skulle vara billigast, blev resan mycket dyr eftersom det uppstod ett dygns tågstrejk och vi fick därför betala tågresan hem två gånger och extranatt för hotellrum!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MonicaLagerquist
4/29/18, 6:11 PM
#3

Jag har i princip alltid mat med mig när jag är ute och reser.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: