Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 928 ggr
Silver83
2018-01-07 17:37

Låst med all inclusive?

Jag tänkte ev. köra på all inclusive för första gången. Är dock lite osäker på vad det innebär. Fattar ju att allt är inkluderat så sett, men efter att ha kikat runt lite på nätet och läst diverse olika resebloggar, inlägg osv. så gjorde den här kommentaren mig lite fundersam.

"All Inclusive är ni ju låsta med armband". Då undrar jag helt enkelt; hur låst är man? 

Vill ju ändå kunna hitta på nåt om känslan faller på så att säga, men den här fick det att låta som att man mer eller mindre inte kan det. Eller tolkar jag bara helt galet? 🤔

Annons:
Oskar
2018-01-07 17:45
#1

Aldrig själv bott med all inclusive men jag gissar dom menar att du är låst på så sätt att du ju inte får tillbaka några pengar om du inte äter på hotellet. Dvs går du ut och äter så betalar du ju faktiskt dubbelt, för du har ju redan betalat maten i och med att du bokade hotellet. För det är ju inte så att maten är gratis på all inclusive, det innebär ju bara att du betalar allt i förskott, typ som helpension.

Oskar

Kirnzy
2018-01-07 17:46
#2

Antar att de menar att man bara är låst på det sättet att man måste ha armbandet på sig hela tiden, som bevis på att man har köpt all inclusive. För övrigt kan man hitta på vad som helst, så låst på något annat sätt är man inte (iallafall enligt mina erfarenheter på många all inclusive hotell), men betalar ju allt innan så man får som #1 säger inte tillbaka några pengar om man inte utnyttjar det.

Silver83
2018-01-07 17:51
#3

För mig lät det som att man var låst att stanna på hotellet hela tiden… så därför jag började undra. För jag vill ju gärna göra saker när jag är iväg också 😃 Men då är jag med! 

Om ni själva skulle välja, skulle ni då välja all inclusive eller halvpension? Vilket tycker ni funkar bäst?

Kirnzy
2018-01-07 18:01
#4

Jag tycker det beror mycket på tex vad exakt som ingår och vilka tider måltiderna är. På ett hotell där halvpension är frukost och lunch/tidig middag, skulle jag valt det. Mest för att det är trevligt att äta middag ute och testa olika restauranger. Men det beror mycket på priset, hur maten på hotellet är och vart någonstans man är också. Själv har jag och min familj haft antingen all inclusive eller inget alls, mycket för att halvpension inte verkat särskilt bra på de hotellen vi varit på. Jag skulle valt all inclusive om det var ett okej pris.

[strutter]
2018-01-12 08:34
#5

Jag hade all inclusive för 10 år sedan, i Venezuela. Aldrig mer, säger jag. Maten var skaplig men inte övrigt. Jag vill vara fri att välja själv. Visst, det kan man ju ändå, men då har man ju lagt ut mycket pengar i onödan.

Jag föredrar halvpension. Det är perfekt. Då har du alltid din frukost där du bor, innan du ger dig ut för att utforska omgivningarna och väljer sen själv var och vad du vill äta och dricka.

Lycka till med vad du än väljer!

Åsa S
2018-01-26 21:15
#6

Har haft all inclusive en gång i Grekland det var helt ok första veckan sedan blev det tjatigt andra veckan. Det man väl bör titta på är var hotellet finns ofta ligger de en bra bit bort så det inte finns så många andra restauranger och det kan behövas buss el dyl för att ta sig till shopping. Vi hyrde bil några dagar och åkte runt väldigt mycket och såg hela halkidiki och nästan hela grekiska makedonien så vi åt inte alltid lunch på hotellet.

Annons:
Sindri
2018-02-11 12:52
#7

Jag har bott på All inclusive på Kuba. Kan säga att det var nödvändigt där, för precis som Åsa skriver om så låg hotellet lite utanför allt annat, bara granne med andra hotell.

Det var ju Kuba så maten var sådär, man blev som sagt var trött på den efter en vecka, utom frukostarna.

Låst är man definitivt inte, man får göra precis vad man vill, äta eller inte, det är väl mest en prisfråga.

Kolla prisskillnad med andra boenden, vad kan det kosta att äta ute? Om man inte hinkar i sig alkohol, glassar, frukt och kakor hela dagarna eller äter ovanligt mycket så kanske det inte "lönar" sig. Beror också helt på hur mycket hotellet varierar maten.

Vill man ge sig ut på äventyr och upptäcka saker utanför hotellet är det bättre med halvpension eller bara frukostpension.

Vill man bara ligga vid stranden/poolen, slippa släpa  plånbok så visst kan det vara OK. Men som sagt var beroende på standard på maten. Googla på stället och på betyg, man kan ofta hitta recensioner på nätet.

Upp till toppen
Annons: