Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 1203 ggr
sp0ngeb0b
2017-10-29 16:40

Resmål Oceanien & Asien

Hej allihopa! Jag och min partner planerar att resa tillsammans nästa år. Vi kommer att börja i Australien och förmodligen stanna där ett ganska bra tag, men sedan vill vi vidare. Har funderat på Nya Zeeland, och sedan något/några spännande land/länder i Asien. Någon som sitter på tips? Vi kommer ha rätt begränsade ekonomiska tillgångar, men tänker att ekonomin löser väl sig om man bara vill så allt är av intresse - både billiga och lite dyrare ställen. Vi älskar fin natur och att se oss omkring, men även häftiga städer.

Annons:
Jojaton
2017-10-29 17:08
#1

Jag kan varmt rekommendera Indien. Goa och Kerala är väl bland de mer turistvänliga ställena, finns jättefina stränder, apsafari, tempel och liknande.

Johanna - Instagram

sp0ngeb0b
2017-10-29 18:40
#2

Tack så mycket för tipset. Det får vi kolla in!

perk
2017-10-31 08:55
#3

Hat ni varit i Thailand?

Annars är nog det, som jag rekommenderar, fast jag har väl bara europeiska semestermål att jämföra med.  

Visserligen ska vi till Bali nästa år, så vi får se om det blir någon ny favorit.

🙂

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

sp0ngeb0b
2017-11-01 06:17
#4

Har faktiskt aldrig varit i Thailand, så det är absolut intressant! Jag har bara varit i Europa innan detta, med undantag för den asiatiska delen av Turkiet om man nu räknar det till Asien. Bali är ju också intressant! Mina föräldrar har varit där så jag har fått se massvis med bilder. Tack för tipsen! 😃

[134643]
2017-11-12 12:22
#5

Jag älskar att resa i Thailand. Alla människor är helt fantastiska, så glada och hjälpsamma! Så Thailand kan jag absolut rekommendera i Asien. Billigt också, vi har 300/dag som budget just nu och det hade lätt gått att leva billigare än det också.

Khjilö
2017-11-26 20:50
#6

Jag kan varmt rekommendera Bali. Fantastisk vacker natur och väldigt vänliga människor o god mat. Är nog ett av de finaste platser jag varit på. Dessutom en intressant kultur.

Annons:
Sindri
2018-01-02 23:36
#7

Nya Zeeland är mitt absoluta favoritland! Det finns så mycket så man behöver inte åka till så många andra länder. Det finns massor med fantastiska nationalparker, gillar man dessutom Ringen-trilogin finns här fantastiska miljöer för inspelningsplatser att upptäcka.

Skidåkning finns på både sydön och norrön (om man åker rätt årstid).  Det finns glaciärer, fjordar,  urskogar, palmer, vingårdar, alper, vattenfall, tropiska stränder och en massa livsfarliga sporter som kiwina älskar.

Det värsta är bara att man aldrig blir fri från landet - det värker en ständig längtan tillbaka. Att jag inte  emigrerade dit medan tid var är ett av mitt livs misstag….

Davbjo
2018-02-20 07:57
#8

Vår favoritplats i världen är Hongkong, det finns hur mycket som helst att göra där, vad man än gillar mer eller mindre. Allt från shopping i världsklass till kritvita sandstränder och vandringsstråk. Vi skulle kunna åka dit bara för maten faktiskt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: