Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1408 ggr
Honestyisdead
9/7/17, 1:20 AM

Hur flyger Du?

Själv flyger jag i vanliga säten. Obekvämt men billigast.

Drömmen är att flygaförsta klass.  Såg nyss en video där ett plan hade riktiga hytter med säng och dörr. Kostade dock över 200 000 så det lär förbli en dröm ;)

Har du flugit förstaklass?

Annons:
Oskar
9/7/17, 10:11 AM
#1

Nä aldrig första klass…men business class…och det upplever jag inte direkt som någon superlyx…i alla fall inte de gånger jag flugit…typ marginellt större säten…det bästa är väl att man får tillgång till loungen. Men knappast värt priset.

Oskar

Honestyisdead
9/7/17, 12:51 PM
#2

Får man mat och dryck i loungen?

Niklas
9/7/17, 5:05 PM
#3

Det brukar finnas frukt och kaffe.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Oskar
9/7/17, 5:13 PM
#4

Det är säkert olika beroende på flygbolag. Men många lounger är rätt lyxiga och brukar finnas en hel del mat och dryck.

citytjejen
9/14/17, 9:30 PM
#5

Jag flyger alltid ekonomi, lägger hellre pengarna på bra hotell och god mat på resmålet 🙂

/Christina

MagnusLindgren
9/20/17, 7:14 PM
#6

Jag flyger bara ekonomi. Flög business en gång med SAS, då det kostade 150kr extra. Marginellt större säten, man fick maten före alla andra och så får man vara i loungen på flygplatsen och äta och dricka. 

För det priset jag betalade så var det värt det, kostar det mer så avstår jag. Jag håller med det som ovanstående skrev, jag lägger hellre pengarna på bra hotell och på god mat på resmålet istället 🙂

Publicerar mina foton på min hemsida: www.magnuslindgren.net/


 

Annons:
sp0ngeb0b
10/14/17, 9:29 AM
#7

Jag flyger också alltid ekonomi, tycker flygbiljetter är tillräckligt dyra som de är. Men en gång när jag var mindre och flög med familjen fick jag en annorlunda biljett. Vet inte vad det var för något då det var pappa som beställde, men jag och mina syskon fick i alla fall sitta längst fram och vi fick obegränsat med dryck. Alltså vilken vi ville. Vatten, läsk, juice, tror till och med man fick alkohol men vi var ju för unga för det. Mamma och pappa satt längre bak med andra biljetter och fick ingenting. 😎

KPD
11/20/17, 3:21 PM
#8

Jag flyger turistklass. Om jag hade råd, skulle jag gärna flyga första klass på längre resor.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KPD
11/20/17, 3:29 PM
#9

#2 Standarden på lounger varierar mycket, men om man inte har några speciella krav, kan man normalt äta sig mätt. Man kan alltid bre smörgåsar. Ibland finns det soppa och kanske någon sallad. Äter man kött, kan man ta några skivor pålägg till salladen. I bättre lounger kan det finnas några maträtter. Öl och vin är standard. Ofta finns även sprit.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

[Stockholmare]
11/21/17, 6:19 PM
#10

Väljer ekonomi när jag flyger.

_Fisken
11/28/17, 1:34 PM
#11

Reste ToR till Taiwan i jobbet. På väg ner till mellanstoppet i Thailand så flög vi 13h i andra klass. FY FASIKEN vilken plåga. Kunde inte röra mig. 

På väg hem fanns bara första klass att boka. Företaget betalade.  DET var tur. Kunde ligga raklång genom att fälla ner stolsryggarna vilket gjorde att jag kunde sova lite. Värdinnorna (Thai) bytte om inför varje ny måltid. Drinkar, tilltugg, mat. TV. Radio. You name it. 
Själv skulle jag aldrig privat ha råd med den biljetten. Vågade inte fråga om priset.
Bisarr skillnad mellan att se en viss del av fattigdomen i Thailand och sen lyxen i planet.

Upp till toppen
Annons: