Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 788 ggr
Jordgubblime
6/7/17, 1:16 PM

Turkiet nu?

Hej! Hur är läget nu i Turkiet? Är det säkert (om man nu kan kalla något ställe säkert idag…) i Side? Det jag definierar som 'säkert' är om det är likadant att åka dit nu som för 3 år sedan när jag var där senast. Är det lika mycket turister numera eller färre? Turkiet har av någon anledning verkligen blivit mitt favoritland. Blir dock osäker på att åka dit i sommar eftersom ganska många verkar avstå just Turkiet numera. Vad säger ni som har koll?

Annons:
[Jimmy.L]
6/8/17, 8:09 PM
#1

Är få turister som åker dit just nu.

Jordgubblime
6/9/17, 12:18 AM
#2

Beror det på överdriven rädsla eller är det faktiskt farligt?

[Jimmy.L]
6/9/17, 8:06 AM
#3

Svårt att säga när det gäller Turkiet just nu, jag tror den politiska situationen efter kuppförsöket gjorde att turismen nästan försvann. Även det spända läget mellan EU och Turkiet gör att många undviker Turkiet.

Åker du dit bör du tänka på att undvika folksamlingar och följa UD:s råd.

Derrtag
6/20/17, 11:01 AM
#4

Vi har varit i Side förra året i 2 veckor, det var helt lugn med tillräckligt många turister:) Det var ingen som hade märkt kuppen om det inte fanns med på nyheterna.

mikkan01
7/1/17, 10:45 AM
#5

Var i side förra sommaren och det var lugnt då. :) Läser en blogg lite sporadiskt om en svensk tjej som bor i side som brukar uppdatera om läget där. Louiseiturkiet.se heter den :)

~mikkan

Upp till toppen
Annons: