Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 857 ggr
Herveaux
4/16/17, 1:15 PM

Värmen i Karibien?

Jag har länge varit fascinerad av pirater och deras historia.
Nu har jag tittat på alldeles för många dokumentärer om sjöbusarna så nu står även Karibien och speciellt Port Royal, Jamaica på önskelistan över resmål.

MEN. Alltid detta men. Jag är inget fan av värme. Ödets ironi eller vad?😃
Är det någon som rest till någon av Karibiens öar eller andra delar av Centralamerika som kan beskriva hur varmt det faktiskt är?
Går det tex att jämföra med värmen runt Medelhavet?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Sindri
4/18/17, 2:39 PM
#1

Jag var på Jamaica i början på februari. Det var skönt, och en kille vi pratade med sa att det aldrig blev för varmt på Jamaica, för på sommaren var det vindar som svalkade hela tiden.
Du bör däremot ta reda på när det är regn- och cyklonperiod.

På Jamaica hade jag nog mitt livs finaste bad. Vilket vatten! Och sanden; kritvit och brändes inte!

Det är rätt dyrt på Jamaica, kostar att vara på stränder, dyrt på restauranger etc. Hög arbetslöshet och kriminalitet. Det röks på rätt bra. Jag tyckte det var fascinerande att gå i stan mitt i röran och kakafonin med barn i prydliga skoluniformer, gatuförsäljare, trafikinfarkt och tuppar som sprang lösa.

Kolla också Travelforum, https://www.travelforum.se/destinationer/nordamerika/jamaica/ där du kan läsa mer om Jamaica.

Det finns också ett forum där du kan ta del av andras erfarenheter av Jamaica. Gå in på Forum och välj Jamaica.

Herveaux
4/18/17, 3:49 PM
#2

Yes, tack, noterat! 👍

Ah, perfekt länktips, ska läsa mera där.

Lär inte vara aktuellt med någon Karibien-resa på ett bra tag, men man kan ju alltid nörda ner sig och drömma lite.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: