Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 644 ggr
Moalinn
3/8/17, 10:01 PM

Resa till Skottland

Här är jag igen, med mina funderingar. Jag vill göra ett besök i Skottland och har länge funderat på att "bara" ta några dagar i Edinburgh. Börjar däremot tveka, egentligen vill jag ju ut bland bergen. De skotska högländerna har varit en dröm länge och det hade varit fantastiskt att uppfylla denna dröm.

Nu undrar jag om någon har varit i Skottland och kan berätta lite om vart ni var och vad ni gjorde? Kanske vandrade ni i bergen? Åkte ni dit på "egen hand" eller gruppresa med typ rolfs flyg & bussresor (vet inte vad denna typ av resor kallas och rolfs var de enda jag kunde komma på haha)? Kanske någon varit i Edinburgh?

Är jättenyfiken på landet men så osäker på vart jag vill åka 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Herveaux
3/8/17, 10:27 PM
#1

Följer! Skottland är mitt drömresmål. 🤤


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Oskar
3/9/17, 12:52 PM
#2

Jag var ganska nyligen tre dagar i Edinburgh och det är en stad som absolut är värd att besöka. Häftig gammal arkitektur…sevärdheter som slottet, The Royal Mile och den botaniska trädgården. Och givetvis mängder av whiskey, kiltar, tweedkostymer och marmelad överallt. Kanske inte en stad man behöver tillbringa flera veckor i men om man ska till Skottland tycker jag absolut man ska stanna ett par dagar i Edinburgh…de flesta flyg från Sverige landar ju ändå där.

Har inte varit på Skotska landsbygden men har däremot varit på Orkney- och Shetlandsöarna, båda är otroligt häftiga platser som jag starkt rekommenderar, speciellt om man är ute efter naturupplevelser.

Oskar

Geeela
3/10/17, 11:03 PM
#3

Rekommenderar verkligen skotska landsbygden! Men också Edinburgh! Båda måste upplevas för att få den bästa skottlandsupplevelsen! Har nyss varit runt hela Skottlands nordkust och det var fantastiskt. www.scottishmoments.com

Upp till toppen
Annons: