Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1079 ggr
Honestyisdead
2/23/17, 7:39 PM

Parga -Grekland

Någon här på iFokus som varit där?

Annons:
Sarafiaklara
2/23/17, 8:09 PM
#1

Ja. Jag älskade Parga. Underbara stränder, mysig stad, en mysig borg man kan kolla in, ett trevligt olivoljemuseum, fina olivlundar som man kan promenera i. Gick att promenera runt och upptäcka mkt själv. Det är bergigt i området så man får vara beredd på att det blir mkt uppför och nerför. Undrar du över något särskilt?

Honestyisdead
2/23/17, 8:13 PM
#2

Trevligt:)

Undrade mest vad man kan hitta på.

Sarafiaklara
2/23/17, 8:25 PM
#3

Om man gillar mindre utflykter för sig själv är det perfekt. Vi gick exempel upp för ett berg genom olivlundar och sedan ner för berget till en helt underbar strand där det gick att snorkla och kolla in en massa olika fiskar. Som tur var kunde vi åka båt hem sen, hade nog inte orkat gå hela vägen tillbaka. Det gick också att åka båt till flera andra stränder och till den flod som anses vara Styx. Det fanns även de klassiska åk en dag med en båt på havet resorna som vi inte provade. Fanns såklart längre och mer uppordnade utflykter att åka på men vi skippade dessa. Shoppingen var inte så spännande, mest turistgrejer. Olivoljemuseet var mysigt fast inte så uppstrukturerat men det avslutades med provsmakning av deras egna olivoljor. Det var också väldigt svalt inne på museet vilket var skööönt!

Honestyisdead
2/23/17, 8:29 PM
#4

Ja stränderna verkar fantastiska! Tack för dina svar :)

Honestyisdead
6/28/17, 1:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har nu hittat mitt lilla paradis! Älskade Parga.

Bjuder på en bild på en del av byn, ön man kunde simma till och vattnet!

Upp till toppen
Annons: