Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 608 ggr
Eda
1/12/17, 9:43 AM

Resa kombinerad med aktivitet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner ni till Folkhögskolornas sommarkurser? Skolorna finns över hela Sverige. Min man och jag brukar gå på flera kurser varje sommar.

Kursutbudet är mycket stort och varierande. När vi väljer vad vi vill gå på väljer vi ibland också efter var de är belägna. Förra året var vi på Stensunds folkhögskola nära Trosa och Sundsgården folkhögskola nära Helsingborg, båda mycket vackert belägna vid havet. Sedan var vi på ytterligare en kurs förlagd i Berlin.

Under årens lopp har vi nog hunnit med c:a 30 kurser i vitt skilda ämnen alltifrån trolleri till tapetsering, etsningar, vandringskurser, medeltida kyrkor, bloggkurser, textiltryck, foto, filmning, Lightroom, bokbinderi, datakurser, videoredigering, utlandsförlagda kurser och mycket annat. Med få undantag, har de flesta kurser varit jättetrevliga. 
 

Kursprogram i broschyr kommer ut i februari, den kan man beställa redan nu, se: https://www.folkhogskola.nu/kataloger--tryckt-material/

Jag tycker att det är lättast att hitta i broschyren, men man kan också hitta sommarkursprogrammet på nätet genom att gå in på: 

https://www.folkhogskola.nu/Detaljerad-sokning/?q=&s=j&type=3

 
Foto: Stensunds folkhögskola

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
1/20/17, 9:29 AM
#1

Min man och jag har just anmält oss till inte mindre än två kurser i juni på Österlens folkhögskola, nära Tomelilla. Den ena heter En smak av Österlen, som handlar om: Prova lokalproducerad mat och besöka några kända sevärdheter som Stenshuvuds Nationalpark, Glimmingehus, Ale Stenar, sparrisodling, spettekaksbageri, Mandelmanns trädgård mm.
Den andra kursen heter Vandra och fotografera på Österlen.

Kurserna är med bara tre dagars mellanrum så vi försöker att få bo kvar på skolan mellan kurserna. Tillsammans blir det 11 dagar, det ser vi fram emot!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: