Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 416 ggr
[smalldreams]
2016-12-30 09:35

Åka till San Fransisco

Hej, tänkte för första gången flyga utomlands själv alltså göra en resa ensam. Men i varje fall är intresserad av att åka till San Francisco, har någon av er vart där? 

 Hur ser det ut att flyga dit är det komplicerat? tar det lång tid? Är det något jag bör tänka på?

Ge gärna tips om vad man kan göra när man väl är där och annan bra information.

Annons:
Oskar
2016-12-30 16:41
#1

Inte varit där själv…men vet att flyget från Köpenhamn tar drygt 11 timmar…och nu när jag kollade verkar det som att det inte går direktflyg från Sverige. Dock flyger Norwegian direkt till Oakland, och Oakland ligger extremt nära San Francisco.

Oskar

[smalldreams]
2016-12-31 00:20
#2

#1 Man kan väl åka från Arlanda/Stockholm? sett många tur&retur flyg när jag kollade upp nyss för att eventuellt boka flyg

Oskar
2016-12-31 21:47
#3

Ok! Jag kollade bara lite snabbt…och då hittade jag inga direktflyg från Arlanda. Alltså tur och retur från Arlanda hittade jag såklart men inte utan någon mellanlandning. Men som sagt, kollade inte så många olika datum. Och som sagt…till Oakland som ligger nära hittade jag direktflyg.

[smalldreams]
2017-01-01 22:11
#4

#3 Jag tror det var med mellanlandning, gör det någon stor skillnad? jag har aldrig flygit förut. Så det finns flyg som går raka vägen från arlanda till San Francisco utan mellanlandningar?

Oskar
2017-01-03 18:24
#5

Mellanlandningar gör att flygresan tar lite längre tid…gå av planet…vänta…och sen gå på nästa plan…så finns direktflyg är ju det bäst. Jag hittade direktflyg till Oakland som ligger väldigt nära San Francisco…men som sagt det beror ju på när du ska resa…det bästa är att testa lite olika datum på någon flygsajt.

Upp till toppen
Annons: