Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 1008 ggr
XeZafir
11/23/16, 12:51 PM

Sri Lanka

Jag ska åka själv till Sri Lanka, min dotter jobbar där nere. Jag har tänkt boka reguljärt flyg och hitta boende på plats med hjälp av min dotter. Kan inte bo hos henne, men hoppas bo i närheten.

Är det någon här inne som har varit där? Hur är mentaliteten? Klimatet? Vad bör jag tänka på att ha med mig? Hur tryggt är det att åka som ensam kvinna?

Annons:
Tride
12/12/16, 11:21 PM
#1

Å, du skall till Sri Lanka! Nu blir jag bara avundsjuk. En härlig plats på jorden. Jag har varit där tre gånger, men det var länge sedan. Var exakt bor din dotter? 

Ön har många intressanta platser, vackra tempel och fantastisk natur. 

Jag minns människor där som vänliga och hjälpsamma. Inga problem att resa som kvinna, men jag var i sällskap mesta tiden. Vad säger din dotter om landet? Vad jobbar hon med? 

Klimatet är tropiskt, alltså varmt, och rum med AC eller bra fläktar rekommenderas. Landet är också billigt för oss, och tex kan man hyra bil o chaufför för några dagars rundresa på ön  till ett bra pris. Det mesta finns att köpa, så du behöver inte tänka på att ta med dig något speciellt, annat än kläder, toalettsaker och sådant. Toapapper kan dock vara en bristvara.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

XeZafir
12/13/16, 10:30 AM
#2

Min dotter bor i Ahangarna och jobbar med surf :)

Jag ser fram emot att få träffa henne, men också att få möjlighet att uppleva en del av det hon upplever där nere.

Tack för din hjälp med info #1

Tride
12/13/16, 10:53 PM
#3

Lycklig resa! 👍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Oskar
12/14/16, 2:18 PM
#4

Som tidigare nämnts så kan det vara en bra idé att hyra bil inkl förare. Har inte  gjort det på Sri Lanka men i grannlandet Indien och det är verkligen ett bra och billigt sätt att uppleva landet på.

Upp till toppen
Annons: