Annons:
Etikett5-sverige
Läst 1132 ggr
Eda
2016-09-04 20:36

Höstsemester i Idre fjäll i Dalarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Förra veckan hyrde min man och jag en stuga i Idre Fjäll. Stugan var mycket trevlig och naturen fantastiskt vacker och ännu vackrare med höstfärger blir den säkert om ett par veckor.
Vi bor i Stockholm och har ingen bil längre, men det fungerade bra med tåg till Mora och därifrån med buss. Resan tog nästan hela dagen men med läsplattor, korsord och stickning gick tiden fort.

Vad som förbluffade oss när vi kom fram var stora vita snöfält, som låg inplastade på flera ställen i backarna. (De innehöll gammal snö som sparats för skidtävlingar som skall vara nu på senhösten!)

Prismässigt är det  förmånligt såhär års och på sommaren jämfört med under vinterhalvåret då det är betydligt dyrare med boende. Nackdelen på senhösten efter att sommarlovet är slut är att en del är stängt.

Om man själv eller någon som skall delta på fjällresan har rörelsehinder har jag skrivit om i vilka stugor som är anpassade och hur en resa dit fungerar med rullstol i Rörelsehinder iFokus, [klicka här](http://rorelsehinder.ifokus.se/discussions/57ca983bce12c47cbe001468-tips-pa-fjallsemester?discussions-1 ).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Oskar
2016-09-05 20:38
#1

Ja fjällen på hösten är vackert!

Upp till toppen
Annons: