Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1367 ggr
Eda
2016-09-01 17:45

Hur man kan boka tågbiljetter till utlandet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotot är från Berlin

Känner ni till att man kan boka tågresor till och i utlandet genom Centralens resebutik i Kalmar?
Alla bor ju inte i Kalmar, men det går bra att boka genom dem på nätet. Jag har just bokat en resa till Tyskland och Österrike. 

Adress: **Centralstationen i Kalmar 
**Hemsida: http://resebutik.se/ 
info@resebutik.se

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
[Jimmy.L]
2016-09-02 17:14
#1

Går att boka tågbiljetter till utlandet hos många resebolag.

Eda
2016-09-02 20:03
#2

Hos vilka resebolag? Stockholms Central har såvitt jag vet slutat att sälja tågresor till utlandet och Snälltåget har bara resor till Berlin under våren och sommaren.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2016-09-02 22:45
#4

Så bra att det finns flera arrangörer!
Efter att ha läst i olika medier att SJ slutat sälja utlandsresor som t.ex. i följande artikel från DN: http://www.dn.se/ekonomi/sj-slutar-salja-utlandsresor/
blev jag jätteglad när jag gick in på Deutsche Bahn som hänvisade till Centralens resebutik i Kalmar.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

MelodyX
2016-09-05 17:06
#5

Hur hittar man de billigaste då? Och hur ser prisnivån ut mot flygets?

Eda
2016-09-05 19:40
#6

Att ta reda på vilket sätt som är billigast att resa i Europa med tåg tycker jag är svårt. Med Deutsche Bahn finns ”Sparpreis i Europa” och BahnCard 25.

Vi gjorde därför först upp en resplan (genom Deutsche Bahn)  för hur och när vi ville åka, när vi gör det lägger vi till extra lång tid för tågbyte (30 min) eftersom tåg förutom i Schweiz ofta är försenade, därefter mejlade vi till Centralens resebutik i Kalmar och frågade vad som skulle bli billigast, de svarade att för vår del skulle det bli billigast med Interrailkort för seniorer. Sedan 1 januari gäller interrailkortet även i Sverige under en utresedag och en hemresedag.

Om man jämför tåg- med flygpriser så är ofta flyg billigare. Men eftersom varken min man eller jag gillar att flyga (även om vi gör det ibland) och vi gillar att åka tåg, så gör vi det ofta. Eftersom vi är pensionärer och inte har speciellt bråttom stannar vi ofta på någon trevlig plats och övernattar (sovvagnar är dyra och obekväma). Nu t.ex. kommer vi att på nervägen övernatta i Köpenhamn och gå på Monet-utställningen och vidare hos släktingar i Bayern, på hemvägen övernattar vi i Hamburg.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: