Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 846 ggr
druttizen
8/2/16, 11:31 AM

Kaffe i packningen?

Hejsan

Sitter och läser om resenärernas upplevelse på Kreta och alla råder att köpa med sig eget kaffe och brygga på rummet. Hur gör ni? Tar ni med er typ Gevalia ifrån Sverige då, eller är det inte tillåtet i packningen?

// Total nybörjare på utlandsresor

Annons:
[Thiah]
8/2/16, 11:42 AM
#1

Tillåtet är det men vet du om det finns kaffebryggare på rummet? -mina föräldrar har alltid snabbkaffe med just för att deras lägenhetshotell sällan haft kaffebryggare på hotellet.

druttizen
8/2/16, 12:09 PM
#2

"Alla lägenheter har kokskåp, kylskåp, vattenkokare och kaffebryggare, bad/dusch och wc, hårfön, telefon och tv."

Enligt hotellets recensioner så har flera resenärer gjort just så med kaffet. Jag var lite osäker på om man kan ta med ifrån Sverige eller om de köpt med sig ifrån nån närbutik på ön där de väljer bättre kaffesort än hotellets. 
Men vad bra, då är det ju bara ta med ett paket gevalia på flyget :)

[Thiah]
8/2/16, 2:21 PM
#3

Ja står det så är det bara att ta med :D

druttizen
8/2/16, 3:17 PM
#4

Härligt! Hur brukar det vara vad gäller tvätt?
Brukar det gå att tvätta kläder eller måste man ha med sig extra packning typ?

[Thiah]
8/2/16, 3:41 PM
#5

Jag har alltid tvättat för hand när jag bott på lägenhetshotell. Brukar finnas tvättlinor på balkongen. Kanske man kan lämna in dom någonstans men för mig har det inte varit värt att ens kolla upp.

druttizen
8/2/16, 3:52 PM
#6

Ok. Då har jag lite mer kött på benen nu.
 Tack så jätte mycket för dina snabba svar 🙂

Annons:
Åsa S
8/6/16, 4:25 PM
#7

Det finns rätt bra snabbkaffepulver i grekiska butiker som man kan blanda med hett eller kallt vatten, ironiskt nog tog vi med oss en burk köpt på fastlandet i grekland i höstas nu när vi åkte till Skiathos nyligen. Det är inte vanligt med kaffebryggare i Grekland men i Olympiaki akti hade vi kaffebryggare + filter på rummet och då köpte vi bryggkaffe därnere som smakade helt ok vi valde dock ett lite hårdare rostat kaffe. Åker man till orter dit skandinaver åker så hittar man mycket man hittar hemma ex. tog vi med oss svenskt knäckebröd till Skiathos vilket var helt onödigt eftersom det fanns i närmsta butik, i olympiaki såg vi inte en skandinav på 2v och det fanns nästan enbart vitt bröd som brukar vara det grekerna äter men vi vill ha lite mer fibrer magen mår inte riktigt bra annars och då saknade vi knäckebrödet.

Silver83
8/13/16, 11:40 PM
#8

Nu är jag ingen kaffemänniska, men har alltid med mig te vart jag än åker. Även om det finns på plats kan det vara nåt jag inte gillar, så just in case… Dessutom väger det ju inte så mycket och tar ingen plats, så det brukar alltid finnas plats för några påsar. Misstänker att det är likadant med kaffet :)

Men som #7 sa så finns det nog det mest nödvändiga där skandinaver brukar hålla till. Ju populärare resmålet är, desto mer anpassar de sig nog också.

felixifokus
8/14/16, 12:28 AM
#9

Tar med hemifrån, 😉

druttizen
8/14/16, 3:23 PM
#10

Tack så mkt för alla svar 🙂

Cypern blev det visst istället, men ändrar ju inte frågan. Jag kommer absolut ta med lite gevalia hemifrån för säkerhets skull.

Upp till toppen
Annons: