Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 649 ggr
Syntium
7/16/16, 3:02 PM

London

Jag är nybörjare på det här med att resa, men jag undrar om någon vet vad en resa till London t o r (flyg) med uppehälle en 3-4 dagar skulle kosta ungefär för en person?


"I'm too old for this shit."


Annons:
Calcifer
7/16/16, 3:13 PM
#1

Det beror helt på. Kan gå på allt från kanske 5000:- till tio gånger så mycket. Det varierar  mycket beroende på när du vill åka, hur du vill åka (billigaste alternativen eller lite dyrare), vart i London du vill bo och hur. Hotell eller vandrarhem. Eget rum, delat rum, sovsal, osv. Sen hur centralt du vill bo spelar också in. 

Så det går att komma undan relativt billigt om du kan vara flexibel och inte bryr dig så mycket om komfort. Jag har själv gjort den resan för under 5000 men då var det de billigaste alternativen rakt igenom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Syntium
7/16/16, 3:17 PM
#2

Åh fasen! Det var ju nästan överkomligt :)

Tänkte typ i höst, vandrarhem osv. Men om man åker, hur gör man med surf och så? Vill kunna surfa på mobilen, får jag skaffa engelskt kontantkort då?


"I'm too old for this shit."


Sindri
7/16/16, 3:21 PM
#3

Hur länge skall du vara där? Det har blivit billigare och billigare med roaming i Europa senaste åren. Allt beror på vilken operatör du har. Läs noga på deras hemsida vad som gäller i Europa. Det kan vara billigare att surfa på ditt svenska sim-kort än att köpa ett i England.

Calcifer
7/16/16, 3:23 PM
#4

Det beror som sagt lite på. Med Ryanair kan du flyga rejält billigt men då får man ju vad man betalar för också. Kika på hostels.com där kan du hitta de flesta hostels samt läsa om dem etc. Du lär kunna använda din mobil att surfa med, dock blir priset såklart mycket högre. De flesta vandrarhem har dock wi-fi så du borde klara dig ändå. :)

Sen beror det ju också på vad du ska göra. Vissa saker är ju snordyrt medan andra är gratis. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Syntium
7/16/16, 3:29 PM
#5

#3 Jag tänkte en tre-fyra dagar, typ över en helg i så fall. Okej, får kolla med Tele2 då :)

#4 Jo men jag tänkte om man är ute och ränner på stan och behöver kolla upp nåt eller vill hålla kontakten med hemmavarande ^^


"I'm too old for this shit."


Upp till toppen
Annons: