Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1089 ggr
Malinkaa
2016-01-13 22:12

Grekland 2016

Jag och min sambo planerar en resa till någon av greklands öar i sommar, men har svårt att bestämma oss för vilken som passar oss bäst.

Vi är 25 år och vill ha en ganska lugn semester med mycket sol och bad, god mat och möjlighet till någon utflykt och sevärdheter om vi blir uttråkade. En båttur med bad är obligatoriskt J

 Jag vill gärna resa till någon ö som är lite mindre turistig och som känns genuin, vi är absolut inte ute efter festande.

Jag har hittills fastnat för Lefkas, där vi hittat hotell i närheten av Nidri och även Skiathos. Men vi är öppna för förslag om andra öar/städer också så kom gärna med förslag! Kreta och santorini går bort eftersom vi redan varit där.

Det som är viktigt för oss är:

  • klart blått vatten

  • bra stränder (sand eller sten spelar ingen roll)

  • ej för turistigt

  • gärna lite avsides men ändå närhet till en stad/by med tex buss.

  • Ingen ö som är svår att ta sig till, alltså gärna direktflyg.

Så vilka är era greklandstips?

Annons:
ilenna90
2016-01-16 12:33
#1

letar också efter resa till grekland så håller koll på den här tråden ifall du får några tips (:

Malinkaa
2016-01-17 14:08
#2

Är det verkligen ingen som har något bra tips?

Jag kan säga att vi valt bort Skiathos och bestämt oss för någon av de Joniska öarna, det lutar mest åt Lefkas eller Kefalonia, men Korfu och Zakynthos är också aktuellt.

Tips? :)

Åsa S
2016-01-18 08:52
#3

Bara varit på fastlandet några gånger(halkidiki och olympiaki akti)  inte på någon ö så jag har inga tips på bra öar.

felixifokus
2016-01-24 10:32
#4

Lefkas uppfyller alla kraven, fantastiska stränder och båtutflykter.

Upp till toppen
Annons: