Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 801 ggr
MelodyX
2015-11-21 19:35

Var ska jag resa...

Jaha, blev inget Paris då ingen får ackreditering till klimatmötet förutom de som ska vara med och vissa journalister typ. Så nu står jag här - med en reskassa och ledigt från jobb och skola. Var ska jag resa? Någon som kan vaska fram en extremt billig resa från Stockholm (Arlanda, Skavsta, Västerås etc) för en vecka? Inom Europa, gärna sevärdheter och stad. London åker jag till i december, Malta likaså, så de får gå bort den här gången. 

Warzawa? Är det något att se? Estland eller Lettland (tänker då en kryssning istället)? Basaren i Istanbul vill jag verkligen besöka, hur är priserna för hotell? Funkar det att resa ensam som kvinna? Behövs visum? Andra tips som ligger under 1500 kronor i resekostnad (ex hotell alltså)?

Annons:
Calcifer
2015-11-21 19:40
#1

Berlin tyckte jag var otroligt intressant och spännande att resa till. Finns mycket att se, speciellt om man är intresserad av historia. Vi gick på ett museum om andra världskriget samt besökte en bunker, båda delarna var väldigt spännande. Shopping finns det också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MelodyX
2015-11-21 19:44
#2

Ska kolla upp. Berlin har jag inte varit i och andra världskriget behöver jag bli bättre uppdaterad på 😃

Oskar
2015-11-22 17:05
#3

Om man vill se vart man kan komma för en vissa summa och/eller är flexibel i tid så är http://www.skyscanner.se/ bra. Du kan till exempel se billigaste resmålen under november.

De baltiska huvudstäderna är absolut värda att besöka! Är du borta i en vecka så hinner du med två, dvs tre flygsträckor men det är ofta billigt flyg.

Oskar

Jalking
2015-11-23 13:47
#4

Istanbul är en intressant stad med massor av sevärdheter.
Det var rätt länge sen jag var där (satt på hotellrummet och såg på TV när Alexander Ryback vann Eurovision), så jag minns inget av hotellpriser. Däremot törs jag påstå att det inte ska vara något problem som ensam kvinna.

Missa inte ett hamambesök om du reser dit. Välj något av de mera kända hamamen, som t.ex. Cağaloğlu. Inte heller det ska vara något problem som ensam kvinna. I damavdelningen träffar du bara på kvinnor.

MelodyX
2015-11-27 14:49
#5

Ryan Air hade biljetter för 190 kronor tur och retur så det blev ännu en tripp dit. Istanbul är dock bokat till april då en vän gifter sig, däremellan ska jag försöka hinna med Iran också.

Upp till toppen
Annons: