Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 713 ggr
Monky
2015-09-14 13:58

Greklands högsäsong?

Hej,

Sneglar lite på en sista minuten till Grekland och kikar igenom omdömen på diverse hotell. Många skriver att det är lite mycket party under högsäsongen och jag undrar lite när det kan vara….?

Monky

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2015-09-14 16:54
#1

Personligen skulle jag utgå från att  högsäsong med mycket party är lika med sommarlov…. så skulle jag se det.

Däremot är jag helt övertygad om att det finns resmål i Grekland som inte är så partyfyllda.

Åsa S
2015-09-15 00:05
#2

Kom precis hem från Grekland och det var väldigt lugnt mest serbiska barnfamiljer överallt (+pensionärer) jag var i Pieria (går inga charterresor dit) men de jag mötte på flygplatsen som varit i halkidiki sa det var likadant där. Börjar snart bli höst i delarna där Pieria och Halkidiki ligger (fastlandet i norr) men längre söderut är det sommar i många veckor till.

När skolloven är så lär det vara mera hålligång.

Åsa S
2015-09-15 09:35
#3

Kan även lägga till att man ofta kan se på priserna när det är högsäsong vår första natt i grekland 31aug räknades som högsäsong så den natten betalade vi 40EURO för vårat rum de andra dagarna som var i september kostade 25EURO per natt = lågsäsong

Monky
2015-09-17 09:59
#4

Tusen tack för alla svar!!

Bokat och klart…! 🙂

Åsa S
2015-09-18 07:39
#5

Litet tips, kan vara bra ta med allergitabletter. Det finns flera arter mygg i grekland, en del kan man vara extra känslig för. Det var något i hört från vänner som råkat ut för det men vi tog det inte så allvarligt för vi hade ju inga problem med myggbetten från halkidiki. Det var rätt varmt i Pieria när vi var där även på natten så vi hade öppet och en av de första nätterna struntade vi i den där elektriska grejen med myggtabletter i som fanns på rummet. Big misstake dessa mygg var jag överkänslig mot, jag som inte har några allergier eller nått, jag fick väldigt stora och extremt kliande myggbett. Som tur är så har min man lätt överkänsighet mot viss mat och han hade tagit med sig receptfria allergitabletter. Dubbel dos av dessa funkade mot myggbetten för mig.

Upp till toppen
Annons: