Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1198 ggr
leemland
8/7/15, 10:27 PM

England - EJ London

Nu är jag ute i väldigt god tid med detta inlägget 😛 Men jag är en planerare och gillar att vara ute i god tid 🤪haha

Nästa år, omkring mars månad, ska jag och en kompis troligtvis till England. Jag personligen är inte så mycket för shopping och har bestämt mig att jag verkligen vill turista en - två dagar.😛 (kommer troligtvis vara där omkring 1 vecka) Vi kommer bo i Cambrigeshire i en liten stad så boendet är mer eller mindre avklarat 😛 

Nu undrar jag om ni har några tips om vad man ska/kan se när man är där?. Har någon av er erfarenhet av de så kallade "Harry Potter tåget" ? 😛 (tror jag stirrade mig blind när jag letade info om det själv för jag hittade ingen vettig info 🤪 haha.) Hur lång tid de tar och så 😛 

Som jag skrev i rubriken så är det inte London vi kommer besöka så de tipsen får ni skippa denna gången . 😛

Tack på förhand🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Paddiz
8/9/15, 5:32 AM
#1

Om du går in på denna länk https://www.wbstudiotour.co.uk/ hittar du information om Harry Potter Studio Tour. Har varit där två gånger och det finns mycket att se. Tyvärr har jag inte varit där efter att de tagit dit tåget - men dottern var där för någon vecka sedan och hon var nöjd.

Hur lång tid det tar att gå touren är upp till dig själv. Första gången dottern och jag var där berättade guiden att den kortaste turen varade 45 minuter och den längsta 9 timmar. Vi trodde inte man kunde gå där så länge - men när vi var klara hade vi varit där ca 7 timmar + 1½-2 timmar i deras shop. Andra besöket varade inte längre än 4-5 timmar + tid i deras shop. Ett råd är att ta med en välfylld plånbok om man vill handla i deras shop - det är rätt så dyrt (du ser en del av deras sortiment om du går in på länken jag skickade med).

Hojta till om du har frågor om touren - så ser vi om jag kan svara på dom.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

leemland
8/9/15, 2:28 PM
#2

#1 Tack för länken och svaret! 🙂  Ska genast kolla sidan. Och återkommer om jag får några frågor 😉

Herregud de va inga små turer  ni gjort 😛Då får man räkna med en heldag där , undrar om jag kan få dom andra att gå med på det 🤪haha. 

Jag har tidigare läst någonstans att man ska kunna "hoppa på" HP-tåget och kunna åka igenom England med det(samma tur som "HP" gör när dom åker till skolan). Finns det kvar eller?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Paddiz
8/9/15, 3:55 PM
#3

#2

Vi bokade biljetter i början av november 2012 och då till mitten av april 2013. Deras öppettider är 10.00 och 20.00 - sista insläppet är 16.30 - men mellan 29 juni och 6 september stänger de 22.00 och sista insläppet är 17.30. Vi har alltid bokat så tidigt som möjligt och bokar man i god tid - ja, då kan man välja och vraka bland tiderna.

När det gäller att åka HP-tåget så vet jag inget om det. Har läst någonstans på Internet om att man kunde åka med något tåg (inte det riktiga) - men vi har aldrig kollat upp det. Vi har bott på hotell i Paddington och åkt underground och overground till Watford Junction där vi sedan har tagit HP-bussarna till Studion i Leavesden. Det kostar £2 för en tor-biljett - alltså med HP-bussen från Watford Junction till Leavesden.

Det finns så mycket att se på Studion och vi ville se allt och det tog tid - men ändå när vi åkte dit 7 månader senare - ja, då såg vi nya saker som vi missade första gången. Något som är ett måste är att köpa en mugg Butterbeer - hur gott som helst och det gör man efter halva rundan. Där man köper Butterbeer finns även mat och annan dricka att köpa och även här gäller det att ta med en välfylld plånbok - det är rätt så dyrt. Självklart går det att ta med egen mat - men de gångerna vi har varit där har vi valt att äta frukost på Junction Café i Watford Junction - både billigt och gott - och sedan ätit något lättare på Studion. Junction Café.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

leemland
8/9/15, 6:02 PM
#4

#3 Tack för ditt svar! Just nu verkar det vara något "hex" med sidan så jag kan inte se alla sidorna utan får ofta upp access denied. Så jag får väl vänta någon dag och se hur det funkar då 🙂

Då ska vi klart boka under hösten så vi är säkra på att vi får så tidig tid som möjligt 😉 Vi kommer troligtvis åka i Mars som det ser ut nu . Ska se om jag kan hitta mer om det tåget och se om det är något att ta. 
Boendet har vi mer eller mindre avklarat redan om vi inte bestämmer oss för att stanna där över natten eller liknande. Vi ska bo i en mindre stad i Cambridgeshire där vi kommer "utgå" från. Eller så blir det Cambridge vi utgår från 😛(kanske lättast att skriva Cambridge då de flesta vet var de är) 

Tack för alla tipsen! Jag ska helt klart kolla upp dom alla 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: