Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1034 ggr
Sara1214
2015-07-03 01:03

Flygrädd :/

På senaste tider har jag fått massor av olika rädslor och ångest över saker. Jag har börjat blivit riktigt rädd för att flyga. Man läser ju saker överallt. Vi åker om två dagar och jag är jätte nervös. Jag tänker hela tiden att jag kommer dö, och att jag åkt flygplan så många gånger att det snart är min tur. Jag hatar att inte ha kontroll över saker, vilket jag tror kan vara orsaken. Jag läste på en del om flygplan, läten osv.. Jag började lugna mig och kände fine, den kommer inte störta. Sedan (självklart) gick jag in på Facebook och det första jag såg var en artikel om en flygolycka där 45 personer omkommit då kaptenen råkat stänga av fel motor. Nu är jag räddare än nånsin! Förra gången var det exakt lika dant! Kom upp en artikel dagen innan vi skulle åka, just om en flygkrasch. Det hjälpte ju heller inte att min kusin säger till mig "stackars dig, är du inte rädd att planet ska krascha eftersom det precis hänt?" Snälla hjälp!! :((

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
Aleya
2015-07-03 01:13
#1

Sök hjälp för din rädsla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sara1214
2015-07-03 11:51
#2

Det hinner jag inte göra nu. Vi åker imorgon bitti. Jag är typ livrädd :( är det stor chans att planet kan krascha. Jag läste att det var väldigt liten chans? Men har ni några tips, så jag kan känna mig säker på planet?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Aleya
2015-07-03 12:37
#3

Du har väl kunnat flyga innan?

Jag säger sitt ner och fokusera på annat

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Niklas
2015-07-03 12:39
#4

Flyg är ett av de absolut säkraste sätten att resa. Försök tänka på det i stället.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sara1214
2015-07-03 12:57
#5

Jag försöker. Får ladda ner några filmer och kolla på. :) det kanske hjälper. Grejen är att jag har ett stort kontrollbehov och hatar att inte ha kontroll över saker.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Niklas
2015-07-03 13:20
#6

Berätta för flygpersonalen att du är flygrädd när ni kliver ombord. De är vana att ta hand om såna som du.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Sara1214
2015-07-03 13:58
#7

Okej. Men inget kommer hända va? Tror du jag kan vara lugn ;)?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Aleya
2015-07-03 14:05
#8

#7 man kan väl aldrig lova sådant. Men som sagt så är det ett bra sätt att resa på. Flyg alltså. Av alla gånger jag har flugit så är det närmsta som hänt är att kaptenen inte flög in rätt. Så vi fick oss en liten extra sväng och kolla hur fint det var från luften. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sara1214
2015-07-03 16:13
#9

Haha nu blev jag lite nervös.. Aja.. Vi får se hur det går antar jag. Jag måste ju åka med nu :/

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

UrchinFamiljen
2015-07-03 17:43
#10

Jag hade också flygrädsla förut, men det släppte efter att jag tagit mod och samlat beslutsamhet, och flugit den första turen ner till semesterlandet. Det gäller att utsätta sig för sina rädslor (och tro mig, det funkar! Gjort det med flera olika rädslor.) så brukar man övervinna dom! Och det är ju en helt underbar känsla! Frihet. Jag kan ibland tänka att man kan ju liksom dö när som helst egentligen, och då är det lika bra att ta vara på livet och leva det! Livet är ju till för att leva! Låt dig inte stoppas av rädslor, det är så inte värt det. Lycka till nu, det kommer säkert att gå bra!

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Oskar
2015-07-07 23:04
#11

Har du vågat ta dig till flygplatsen ska du nog våga flyga också, skulle tro att det är betydligt större risk att råka ut för en olycka på väg till flygplatsen än när du sitter i flygplanet. Oskar

Niklas
2015-07-11 08:58
#12

Berätta gärna hur det gick.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sara1214
2015-07-12 07:32
#13

Det gick bra faktiskt. Jag var väldigt nervös dit men jag hade ändå läst på en del om flygplan vilket lugnande mig väldigt mycket. Hem resan var enklare men fortfarande var jag orolig såklart. Känns skönt att vara hemma :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
Niklas
2015-07-12 14:08
#14

Vad bra. Det låter som om du vågar göra om det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sara1214
2015-07-12 14:34
#15

Det hoppas jag :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Upp till toppen
Annons: