Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1179 ggr
Vaargen
5/16/15, 5:53 PM

Vart ska jag resa + rädd för att åka flygplan!

Hej alla!

Nu ska jag äntligen resa igen :) jag har vart i flera ställen i Europa, Danmark, Frankrike, Grekland, Spanien, Italien, England, Turkiet. Har kanske vart någon mer stans men inget jag minns sådär, i varjefall jag vill till något land jag inte varit i måste inte vara i Europa har funderat på USA men jag har på senaste tiden börjat bli intresserad av Japan och deras kultur också.

Problemet är väl att jag är flygrädd och både Japan och usa är långa resor för en flygrädd människa som jag men det kanske finns fler flygrädda här inne hur bearbetar ni er rädsla? jag tycker själv att när man väl börjar flyga lugnar jag ner mig efter ett tag.

Vad jag är intresserad av i en resa är att upptäcka landet, äta god mat och shoppa jag är ingen sån som vill festa eller sånt jag är inte heller så sugen på en sol och badsemester(men är såklart mysigt att bada och sola om möjligheten finns).

Har ni fler förslag på länder ni skulle rekommendera? kommer nog resa någon gång i augusti!

Och så en sista fråga, finns det någon länk till någon hemsida som berättar mer om olika länder man kan resa till och så?

Tack för svar!

Annons:
Oskar
5/17/15, 9:05 PM
#1

Finns ju otroligt mycket att se inom båt/tåg/bil-avstånd! Varför inte ta färjan till Färöarna och Island? Har varit på båda platserna och båda är väl värda ett besök!

Oskar

Jazmin1e
5/22/15, 11:29 PM
#2

Jag har inget land att rekommendera, men jag är själv flygrädd och det tycker det går bättre när jag flyger längre resor för då är det större flygplan.  När flög till Finland var det jättelitet flygplan så hade nästan panik medans till Thailand var det ett stort så märkte knappt när lyfte och landa.  Vid längre resor har det funnits tv-skärmar så det har varit bra att kunna kolla på någon film så slipper fokusera på att flyger.

VildaVittra
5/22/15, 11:44 PM
#3

Till Polen kan man åka färja. Det är ett spännande land där våra pengar räcker långt, saker kostar mycket mindre där än här. Världens godaste korv dessutom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Torreador
7/7/15, 11:09 AM
#4

Jag är också flygrädd! Det är skitjobbigt när man sätter sig på planet och när man startar. När man lyfter från marken och hela vägen upp till hög höjd är fruktansvärt! Jag sitter spänd som en fiolsträng och varje ljud eller rörelse betyder att vi håller på att störta!! Men när vi väl är uppe på stadig höjd så släpper det tack och lov. Jag har börjat tänka att "störtar vi så störtar vi och det hjälper inte att jag sitter här och är livrädd. Jag kan lika gärna slappna av för jag kan inte göra något åt det ändå". Konstigt nog så hjälper det… Därför känner jag att längden på resan inte spelar någon roll. Vi måste ändå lyfta och landa. Vi har åkt på några längre resor och om du vill så kan du läsa om dem på www.bondmoran.nu Klicka på resor och välj sedan vilken resa du vill läsa om. Lycka till :) /Bondmoran www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Niklas
7/11/15, 9:02 AM
#5

Det finns mycket att se i Sverige också. Både stadsturer och mycket ute i landet. Det är lätt att glömma bort det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

VästkustFia
8/17/15, 2:14 PM
#6

Blev det någon resa och i så fall vart? 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: