Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 761 ggr
Anna
2015-05-09 10:25

Lugna, pittoreska resmål?

Jag vill bjuda med min mamma på en solresa i slutet av sommaren, och skulle gärna få lite tips på resmål som är lugna, fridfulla, charmiga och strandnära. Vi vill ha lugna promenader där vi kan utforska området på egen hand, gärna vackra landskap med berg/klippor/hav. Gärna någon mindre pittoresk by, vi uppskattar lummig natur och mysiga äldre gator. Inom Europa. 

Jag har kikat lite på Grekland, Italien och Kroatien men vore jättekul med personliga tips från er som kanske har lite mer koll på mysiga områden/städer än mig!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
VildaVittra
2015-05-09 10:40
#1

Kalymnos i Grekland hade iallafall då ingen flygplats, utan man får åka båt över från Kos, så det är ingen partyö och inte översvämmad av turister. Min favorit i Grekland. 

http://www.apollo.se/resor/europa/grekland/kalymnos

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ingvarisbjorn
2015-05-09 10:45
#2

Jag skulle säga Menton på franska rivieran, det är en mindre stad, inte alls som Nice, Cannes eller de där, utan liten och urskön, det går att promenera runt i hela staden. Och inte minst är det hur lätt som helst att hoppa på tåget (typ 4 euro) och hoppa av i någon av de små pyttebyarna utmed medelhavskusten (man kan gå utmed dem också, ta bra skor bara), typ Eze sur Mer, Beaulieu osv. Sambon och jag åkte dit förrförra året med bra skor och absolut ingen megabudget, det är en av mina absoluta toppresor.

Upp till toppen
Annons: