Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 724 ggr
TorpareNadja
2015-02-28 22:40

Tips?! Resa 4-5 dagar i april!

Hej! Finns det någon vänlig själ som har ett bra tips till en resa när man bara har ca 4 dagar på sig och vill äta riktigt gott, få sol och bad, (inte pool…) en gnutta kultur och inte alltför turistigt… var åker man och är det varmt någonstans (svensk sommar räcker typ) inte så långt bort, i mitten av april? Vi reser så sällan jag o min man numera och vill verkligen få till en bra resa när vi väl har chansen…! Någon som vet om det kan vara bra i Bulgarien tex? Italien? jag tycker det är så svårt att veta! Är jättetacksam för tips!

Annons:
Sindri
2015-02-28 22:51
#1

Mitten av april? Svårt att hitta havsbad på nära håll som är varma. Vingresor har en värmeguide
http://www.ving.se/varmeguiden
Kanarieöarna har ju ofta varmt i april, men det är ju inte så nära. Men det är öar så det KAN var osäkert. På Solkusten i södra Spanien är jag själv varje år i april och det kan vara jättevarmt, men det kan också regna, fast inte fyra dagar i rad.
Men om västanvinden ligger på kan det bli riktigt otrevligt.
Hoppas du hittar nåt och att resan blir lyckad.

Surpan
2015-03-01 11:18
#2

I april räcker det inte med att åka till medehavet för att få havsbad, det är för kallt. Vi var i Barcelona förra året i mars, och då gick man med tunnare jacka på sig. Det var typ som en Svensk april/maj. Jag kan tänka mig att i april så är det lite kyligt fortfarande, och på kvällarna kan det nog bli kallt. Kanarieöarna är väldigt varmt, men vet inte hur vattentempen ligger vid den tiden på året.

/Surpan

Oskar
2015-03-01 11:42
#3

Skulle tro att man måste åka lite längre bort än Medelhavet om man vill vara säker på att ha 20-22 grader i vattnet.  Men i Egypten borde det ju vara tillräckligt varmt, alltså den del av Egypten som gränsar mot Röda havet. Och det går ju även direktflyg från Sverige till Dubai och där lär det också vara tillräckligt varmt i april. Sedan är ju både Egypten och Dubai rätt turistigt tyvärr.

[Túrwen]
2015-03-09 14:27
#4

Tel-aviv eller Eilat är perfekt temperaturmässigt och inte allt för turistigt vid den här tiden på året. Beroende på när i april man åker rekommenderas det inte att åka mellan 4-11 april eftersom att det är pesach och därav nästan omöjligt att få tag på varor som inte är kosher.

Upp till toppen
Annons: