Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 491 ggr
densomundrar
2/23/15, 8:37 AM

zoner London

Sitter och försöker kolla vad vi ska ha för form av åkpass för att ta oss runt i London och ständigt återkommande är då dessa zone. Hur vet jag vart dessa zoner är, jag har försökt googlat men hittar inget svar på det.

Annons:
Paddiz
2/23/15, 9:47 AM
#1

Det bästa är att skaffa ett Oyster Card. När dottern och jag skulle köpa ett sådant berättade vi för killen som sålde kortet var vi skulle - på ett ungefär - och han föreslog då antal zoner och vi godkände det. Vi ville inte ha några begränsningar så vi tog 6-7 zoner. Första gången vi var iväg (april 2013) skaffade vi varsitt kort och fick då lägga en deposition och när vi skulle åka hem kunde vi - om vi ville - lämna tillbaka kortet och få resterande åkpengar + depositionen tillbaka. Nu valde vi att behålla kortet och när vi åkte iväg i september 2013 - ja, då hade vi kortet och behövde bara ladda på det med mer pengar.
Skickar med en länk till Oyster Card och där finns en karta där zonerna är indelade - det går att zooma in.
http://www.tfl.gov.uk/maps/track

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Sindri
2/23/15, 4:10 PM
#2

I länken som finns i #1 ser du en karta över trafiken och de olika zonerna är utmärkta. Vet du någotsånär vart du skall åka så kan du bestämma det. Eller som sagt prata med dem i spärren.

Var i London förra våren och Oyster Pass funkade verkligen jättebra. Man kan stoppa in kortet i en automat och kolla hur mycket man har kvar och sedan fylla på efter behov. När vi var klara för hemresa var det bara att lämna in korten och vi fick tillbaka depositen och de pengar som fanns kvar att åka för. Det är bra för man behöver inte vara rädd att fylla på för mycket.

densomundrar
2/23/15, 5:31 PM
#3

Aha, nu fattar jag hur man ser vilken zon något är i, har inte sett att de grå och vita "ringarna" på kartan är märkta med siffror. Tack för hjälpen :-)

Upp till toppen
Annons: