Annons:
Etikett4-nord-sydamerika
Läst 565 ggr
nadilda
2/22/15, 7:48 AM

Kalifornien

Jag och min familj är väldigt sugna på att göra en lite längre resa på  ungefär 3 veckor inom ett par år.

Problemet är bara det att vi har så otroligt olika viljor att bara tanken på att vi någonsin ska komma överens känns väldigt långt borta. Käppen i hjulet är framförallt min lillasyster som i princip total vägrar allt annat än Kalifornien.  Något som egentligen inte alls lockar mig, men tänkte ändå ge det en chans och kolla upp saker som jag hade uppskattat där. Det är det som jag tänkte att ni kunde hjälpa mig lite med. När jag googlar får jag i princip bara upp tips om Las Vegas, Los Angeles eller San Fransisco och möjligtvis med undantag av den sista frestar inte de städerna mig alls.

Det jag villa göra under en resa är att fotografera, se på vacker natur och coola djur, äta god mat, röra på mig, snorkla, bada, skåda fågel och definitivt inte åka bil mer än som ren transport från A till B. Visst städer och shopping kan vara kul men inte mer än max 3-5 dagar. Bara tanken på typ Hollywood får mig att rysa.

Jag hade helst åkt till Tanzania, Sydafrika eller Malaysia om jag fick välja utan inflytande av familjen.

Annons:
Oskar
2/23/15, 2:16 PM
#1

När man tänker på USA tänker man ju ofta på storstäder, men USA har massor av häftig natur också! Så kanske en tripp till någon eller några av de nationalparker som finns i Kalifornien?

Här kan du läsa om några:

http://www.theguardian.com/travel/2013/sep/17/top-10-national-parks-california

Oskar

Upp till toppen
Annons: