Annons:
Etikett9-övrigt
Läst 1096 ggr
doddel34
2014-12-03 23:34

Frågor

JAg skall sälja allt jag äger, (håller på) och börja vagabond life. Alltså leva på att resa runt. Kan denna grupp något om det om man ställer lite frågor?

Annons:
[JenniN]
2014-12-04 00:04
#1

Följer!

Oskar
2014-12-04 12:47
#2

Testa att slänga ut några frågor får vi se om vi har några vagabonder här på forumet!

doddel34
2014-12-04 18:31
#3

Vad trevligt. Jo det är såhär: Jag kommer få pension om ca 3-4 månader. Tänkte att jag kan ju inte sitta och glo i en vägg hela mitt liv. Jag säljer av allt jag äger och lever utan hem. 

Nu till frågor: Finns det några bra organisationer som kan hjälpa en att ge en tillfälligt arbete (några timmar då och då) på någon bondgård att man får sova och lite mat?

Billigaste flygen?

Vart skulle ni starta? 

Finns det flera ute i Europa som går att möta?

backpacker
2014-12-05 13:26
#4

Sist sökte jag på tripmonster för  jag vill inte åka hem från samma ställe där vi landar. Sista resan landa vi i Singapore o åkte hem från Bangkok den flygresan blev ca 2000kr billigare per person än om vi hade landat i o åkt från Bangkok. Hur billig resan blir beror på vilken tid du åker, vid högsäsong så blir det bli mer än dubbelt så dyrt, det kan skilja på några dagar hur man åker för att få billigare biljett.  Så det är bara att söka lite olika alternativ på sådana här sökmotorer.  http://www.tripmonster.se/

Även att tänka på något som blir dyrt när man är borta länge är reseförsäkringen som är bra att ha, råkar man ut för någon sjukdom så man behöver komma hem med ambulansflyg så är den kostnaden astronomisk.

Resa är livet! Glad

Åsa S
2014-12-05 16:59
#5

sök på WWOOF = volontärsjobb på bondgårdar över hela världen.

__Prenses
2015-01-02 06:29
#6

Hitta to.m ett "jobb" där som skulle vara riktigt roligt att göra. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: