Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 762 ggr
Malinkaa
2014-11-18 18:00

Greklands Öar

Hej! Jag och min pojkvän planerar en resa till någon av Greklands öar nästa September.

Behöver nu lite tips på vart man ska åka samt tips på aktivering/hotell/stränder osv.

Jag har redan varit på Santorini & Samos så de två öarna kan vi stryka.

Jag tänker: Kristallklart blått vatten, vackra stränder, mysiga tavernor och fortfarande lite genuint och inte massturism. Vi vill gärna snorkla och kanske hyra kanot eller liknande.  Det får gärna finnas mycket olika mysiga tavernor & restauranger men däremot kan vi vara utan en massa shopping och festande.

De öarna jag kikat lite på redan är: Zakynthos, Skiathos & Skopelos, Kalymnos, Milos och Karpathos.

Kom gärna med era tips och erfarenheter! :)

Annons:
VildaVittra
2014-11-18 18:04
#1

Kalymnos har jag varit på. Nu var det ett gäng år sedan men det var hur mysigt som helst, inte alls som grannön Kos. Alla känner alla och vet åt vilket håll man ska, om man ser lite vilsen ut. Båtfärden över när man kommer (de hade i alla fall då ingen flygplats) var hur skön som helst efter att ha suttit stuvad i ett plan.

Vi var där och dök, via ett företag på Kos. 

Så kan verkligen rekommendera den ön.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: