Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 798 ggr
Alvison
2014-11-15 20:24

Jamboree i Japan 2015

Hej Jag är en tjej som kommer fylla 17 år under 2015. Jag ska åka till Japan ca 1 månad under nästa sommar med scouterna. Det kommer vara rundresa i 2 till 3 veckor och sedan "läger" på en ö i södra Japan i 8 dagar. Förhoppningsvis kommer vi få bo hemma hos en japansk familj under några dagar Jag skulle vilja tips & info om Japan från er ;) Några frågor är: Ska man ha kontanter eller funkar kontokort? Isåfall vilken typ av kort (Visa eller MasterCard & Handelsbanken eller Ica banken)? Är det något särskilt man ska tänka på? Hur funkar det med telefon, Internet och simkort? Hur är standarden hos en vanlig japansk familj? Är det mycket inälvor eller udda köttsorter (typ kanin eller hund)? Vilka tips som helst vore trevligt att få :D Jag kommer antagligen komma på fler frågor senare ;)

Annons:
leemland
2014-11-15 20:27
#1

Va kul :) Måste fråga varit iväg på andra utlandsjamborees ? :P 

ICA banken ska va gratis med uttag i andra länder så jag hade satsat på de ;) Men kolla de riktigt hos varje bank!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Oskar
2014-11-16 14:55
#2

Oj vilken häftig resa det låter som! Japan är ett land jag  gärna skulle resa till.

Upp till toppen
Annons: