Annons:
Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 808 ggr
Emshify
10/29/14, 4:44 PM

Tips resa till Paris

Hejhopp!

Jag och tre kompisar tänkte åka till Paris i sommar. Vi kommer alla vara 17-18 år gamla då. Vi kommer ha rätt begränsad ekonomi och är mer ute efter att se dom lite annorlunda sidorna av Paris än allt det turistiga, samt att uppleva utelivet litegrann.  Självklart blir det väl nån sväng till Eiffeltornet, Notre Dame o.s.v men det vi skulle behöva lite tips på just lite annorlunda saker att göra och se och som gärna inte kostar så mycket pengar (t.ex Marché aux Puces) samt bra klubbar man kan gå på (med bra drag, typ housemusik, och där man har chans att komma in även fast man är 17).

Alla tips tas tacksamt emot! :D

Annons:
MelodyX
11/17/14, 11:56 PM
#1

Klubbar vet jag inte, men jag gillar ju Pigalle området med många trevliga pubar och alla sexleksaksaffärer, vilket kanske även fungerar för 17-18 åringar ;-) 

När vi var där var det världens drag uppe i Sacre Ceur på kvällarna - med ungdomar från världens alla hörn, kanske kan vara värt en spontantripp dit och se om det är något liv (gatuförsäljare gick även förbi och sålde billig öl och det var oerhört lätt att prata med folk).  Sedan gillar jag ju montmartre rent allmänt men kanske inget för ungdomar i den åldern? 

Annars tycker jag Paris har ganska gott om sköna små marknader, speciellt runt området st Germaine (heter det så?)… Tror säkert ni hittar något att fylla dagarna med :-)

Emshify
11/21/14, 5:00 PM
#2

Tack så mycket för tipsen! :D Ska absolut tänka på det ^^

Upp till toppen
Annons: