Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 990 ggr
Cireea
2014-08-24 15:13

Resa till Sydkorea

Nu är det såhär att jag och min syster har börjat planera en resa till Seoul i Sydkorea hösten 2016, det ligger ju två år fram men det är bäst att planera långt innan så man hinner verkligen fundera på VAD man vill göra. 

Det jag nu undrar över är om ni har några tips här inne på VAR i Seoul man bör bo? Seoul är ju stort och vi har kikat runt på olika sidor men inte riktigt fått grepp om var man ska leta hotell för att kunna ta sig runt i Seoul på bästa sätt, var ska man bo för att komma nära shopping, bra restauranger och sevärdheter? 

det lär dyka upp fler frågor men just nu är det här vårt största bekymmer i vår planering. När man väl vet var det är bäst att bo så kan vi planera vidare. Vi hade tänkt stanna i Sydkorea i två veckor

Om ni själva har tips på saker man  måste göra/se/äta när man ändå är i Sydkorea så får ni gärna berätta! 🙂

Kan tillägga att det här är vår allra första resa utanför Sveriges gränser, spännande värre!  😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Aristarcos
2014-08-24 15:36
#1

Något som jag tror de flesta koreaner är stolta över är nog Jeju Island..

http://english.visitkorea.or.kr/enu/SI/SI_EN_3_6.jsp?cid=1068530

TokyoWings
2014-08-24 16:01
#2

Oh vad spännande! :D Har tyvärr aldrig varit i Soul men alltid velat då jag har många vänner därifrån. Följer tråden eftersom jag också funderar på att ta mig dit!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Cireea
2014-08-24 16:04
#3

#1 Tackar för tipset! 🙂

#2 Jag känner INGEN som varit där och det känns faktiskt skrämmande när man försöker planera ihop allt utan att ens veta VAR i Seoul som är bäst att bo för att "komma åt allt" så att säga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Oskar
2014-08-24 16:11
Cireea
2014-08-24 16:17
#5

#4 Den där parken har vi pratat om faktiskt! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2014-08-24 16:52
#6

GS Hotel kan vara ett alternativ när det är dags🙂Låg nära många ställen som vi ville till ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
TravelGrip
2014-09-09 15:27
#7

Hej!

Jeju är populärt bland koreanerna själva så dit borde ni åka men glöm inte Seoul, en härlig Metropol! 

Bo i Myeongdong i Seoul, full fart och bra shopping runt knuten. Smidig tunnelbana och prisvärt med taxi så inga problem att ta sig omkring.

Mer tips om Seoul på travelgrip.se!

Upp till toppen
Annons: