Annons:
Etikett2-asien-australien
Läst 892 ggr
TokyoWings
8/24/14, 3:05 PM

6 månader i Japan

Om två veckor (!!) åker jag till Japan för att plugga där i 6 månader! Är så sjukt pepp och sitter just nu och försöker komma på vad jag ska packa (jag är otroligt dålig på att packa… Blir alltid för mycket eller för lite), och vad som måste hittas på medan jag är där! Jag och en norsk bekant som ska dit samtidigt har suttit i några dagar och listat upp saker som vi ska göra som vi inte gjorde förra gången och vi hittar så många fantastiska saker som inte fanns för två år sedan! Som en cat pub, pingvin cafe och 8bits cafe. Jag ska SÅ dit.

Jag ska bo i Tokyo igen och är otroligt pirrig och nervös! :D

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
Magnuzk
8/24/14, 3:24 PM
#1

Roligt! Bara lite avis är jag. Vill tillbaka dit, men vet inte när det blir nästa gång. Jag bodde där mellan -96 och -01, studerade på Sophia University i Tokyo.

TokyoWings
8/24/14, 3:33 PM
#2

Hehe^^ Oh wow, Sophia uni. Hört att det ska vara ett riktigt bra universitet!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Agnez94
8/24/14, 3:36 PM
#3

Grattis! Låter sjukt kul ju! Ska du plugga japanska då eller? 
Hoppas du får superskoj där!

TokyoWings
8/24/14, 3:39 PM
#4

#3 Japp! Det är utbyte med Stockholms Universitet så det blir japanska :3 Ja det hoppas jag också :D Denna gång kan man iaf språket!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
8/24/14, 3:41 PM
#5

Oh, om någon är intresserad så tänkte jag blogga om det :)

http://www.nattstad.se/RisingSun

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Oskar
8/24/14, 4:06 PM
#6

Oj coolt att plugga i Japan!

Annons:
Magnuzk
8/25/14, 2:37 AM
#7

Ja, Sophia räknas nog som ett av toppuniversiteten i Japan, tror jag. Jag läste Comparative Culture på Ichigaya Campus som då var lite exklusivt också. Många blir imponerade när jag nämner att jag varit där. 

Ser på din blogg att du ska till Chuo. Gratulationer till dig för det! Det är ju ett mycket fint universitet det med. Jag kommer att kika in lite på din blogg ibland och se vad du har för dig där under studierna. 

Det var så länge sen jag var där och jag längtar tillbaka.

TokyoWings
8/25/14, 8:06 PM
#8

#7 Ja jag har hört mycket gott om både Sophia och Chuo! Måste varit en väldigt häftig upplevelse. Jag ser mycket fram emot det, har bekanta som förut gått på Chuo. 

Tack så mycket! Man fick välja mellan några olika för utbytet och jag ville verkligen gå på Chuo så jag är otroligt glad att jag kom in!

Jag pluggade två år på språkskola i Tokyo, vilket är väldigt annorlunda mot universitet så jag är lite nervös över det hehe.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
9/1/14, 8:32 AM
#9

En vecka kvar och magen pirrar nervöst till varje gång jag tänker på det! Kanske borde börja packa? Ingen aning om vad man borde plocka med sig. Hur ska man få med allt man behöver? Hur sjutton lyckades jag förra gången? 😮

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Sudukura
9/3/14, 9:08 AM
#10

Å så roligt! Jag är så avundsjuk på dig! 😃

TokyoWings
9/7/14, 7:29 PM
#11

Allt packat och om bara två dagar gäller det! Har nu sagt hej då till alla mina vänner så känner mig lite sorgsen, men snackade med min kille i går (som bor i Tokyo) och känner mig så otroligt pepp på att åka! Allt är packat och klart!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Upp till toppen
Annons: