Annons:
Etikett6-resedagböcker
Läst 1316 ggr
TokyoWings
8/1/14, 1:09 PM

Resebloggar!

Jag har letat länge efter massa resebloggar! Jag älskar att läsa om folks resor och titta på deras foton, så jag undrar om det finns några där ute med resebloggar? :D Länka dem! Berätta vilket land/stad du bloggar om!

Själv fotobloggar jag om Japan, dels när jag bodde där i två år och nu när jag flyttar tillbaka dit i september. Min blogg heter RisingSun!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
Oskar
8/3/14, 6:23 PM
#1

Fin blogg du har!

Tyvärr är många resebloggar ofta så kortlivade, de är aktiva och kul att läsa i några månader och sedan märker man att bloggaren tröttnat. Så det blir ofta att jag letar upp nya bloggar, finns nog knappt någon reseblogg jag läst i mer än något år. Så några tips har jag inte just nu.

Oskar

TokyoWings
8/3/14, 7:52 PM
#2

Tack! 

Ja tyvärr är det så… Det finns några jag följer (mestadels japanbloggar) som har bott där i flera år, och har flyttat dit permanent (iof kanske man inte ska kalla det resebloggar, men i brist på ett bättre ord). Jag gillar att läsa om folk som antingen reser rätt tillfälligt, kanske några månader i taget, eller kanske backpackar eller som bor någonstans permanent. Men jag hade hoppats att några här kanske hade en egen eller kände till något! Får väl vänta och se^^

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Jalking
8/29/14, 12:38 PM
#3

Jag gjorde en reseblogg på Fotosidan om min resa i Vietnam. Har funderat på att lyfta ut Vietnamdelarna från resten av bloggen och göra en egen reseblogg av det, men än har det inte blivit av. Tänkte använda min hemsida Min Loggbok som mall för det. Har ju ett domännamn som passar bra…

backpacker
8/29/14, 2:38 PM
#4

En sajt som har funnits många år med många reseberättelser bloggar m.m.  är http://www.backpacking.se/

Den har varit väldigt aktiv men nu med  nya ägare har den slumrat in. Gå in i innehåll så finner du reseberättelser m.m. sen många år tillbaka.

Resa är livet! Glad

TokyoWings
8/30/14, 12:57 AM
#5

Oh :D Ska checka in båda!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TravelGrip
9/9/14, 3:06 PM
#6

Hej!

Jag driver en reseblogg (med inlägg alla möjliga destinationer) som är framröstad till fjärde bästa resebloggen i Sverige 2014. Spana in den o kolla om det ger dig roliga tips! 

www.travelgrip.se 

Mvh

Maria

Annons:
Upp till toppen
Annons: